arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

معمای قطعی ای‌ميل!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قطعي دسترسي به سرويس‌هاي اي‌ميل از سوي كاربران ايراني طي 10 روز اخير به مرحله دوم وارد شده و همچنان كساني كه بايد دلايل اين قطعي‌ها را ذكر كنند، سكوت‌ اختيار كرده‌اند.

به گزارش ایسنا، قطعي‌هاي مكرر سرويس‌دهنده‌هاي اي‌ميل كه مدتي است به شكل روال درآمده و تقريبا كاربران دارند به تناوب آن عادت مي‌كنند، به مرحله‌اي رسيده كه فعاليت كاربران اينترنت در داخل كشور، مخصوصا كاربراني را كه بخش عظيمي از فعاليت‌هايشان توسط اي‌ميل انجام مي‌شود، مختل هر چند وقت يك‌بار مختل مي‌كند.

حدود 10 روز گذشته دسترسي به اي‌ميل‌ها قطع شد و به مدت چند روز تداوم يافت؛ حال چند روزي بيش‌تر نمي‌گذرد كه مجددا و يك روز پس از راه‌اندازي فاز نخست شبكه علمي كشور، شاهد همان رويه و قطعي اي‌ميل و جي‌ميل هستيم.

اين رويداد قطعي دوم كه دقيقا در شب گذشته همزمان با افتتاح فاز تهران شبكه علمي كشور اتفاق افتاد، اين بحث را در بين محافل و فعالان مرتبط با ICT مطرح كرده كه شايد هدف بسترسازي و ترويج استفاده از اي‌ميل داخلي كه در درگاه كشور قابل دسترسي است اين وضعيت را براي كاربراني كه تا حال حاضر از سرويس‌هاي مشهور اي‌ميل هم‌چون جي‌ميل و ياهو استفاده مي‌كرده‌اند، به دنبال داشته است. البته ازسوي ديگر بارها در زمينه امن نبودن اطلاعات و حريم‌هاي شخصي در استفاده از سرويس‌دهندگان خارجي هم مطرح شده اما به هر دليل كاربران ايراني هنوز به استفاده نكردن از اين خدمات سوق نيافته‌اند.

علاوه بر اين مباحث، در زمينه بحث حقوق شهروندي نيز علي مطهري - نماينده مردم تهران و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي - دو هفته پيش عنوان كرده بود كه بايد دليل قطع پست الكترونيك شهروندان ايراني طي چند روز اخير، از مسوولان وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات پيگيري شود كه آيا مشكلات فني دليل قطع اي‌ميل‌هاست يا سرورهاي كشورهاي خدمات‌دهنده دچار قطعي شده‌اند.

از شركت ارتباطات زيرساخت كشور، شركت مخابرات ايران و سازمان فن‌آوري اطلاعات به اين پاسخ انجاميد كه اين قطعي‌ها، به هيچ يك از اين ارگان‌ها مربوط نمي‌شود تا همچنان معماي اختلالات اينترنت و قطعي‌هاي هر از چندگاهي اي‌ميل‌ها در كشور نامشخص بماند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
؟؟؟؟
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
1
33
چقدر اینا دلسوزند . میگه : جی میل امن نیست . مثلا شما امن ترش رو دارید ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
17
چه عجب اعلام کردین
م.ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
49
به چی قسم بخوریم که نمیخوایم این ایمیل ملی رو؟دلیلشم حتما باید بگیم یا خودت میدونی انتخاب؟اینم منتشر کن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
1
دلم آتیش می گیره ،وقتی می بینم انقدر مسئولان به فکرن و انقدر مردم رو بیشعور می دونن که جوابی هم که میدن ضربه ای هست مستقیم به شعور ملت .
به شعور ملت که توهین می کنین ، قدرت انتخاب رو هم ازشونمی گیرین؟! حالا یکی دوست داره از یاهوو استفاده کنه ، یکی از ایمیل ملی .
متاسفم واقعا ، البته این هایی که نوشتم فقط دل بازدید کننده هارو به درد میاره ، اونی که باید بشنوه مشغوله :)
نظرات بینندگان