arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

بيانيه کادر فني تيم ملي فوتبال

کادر فني تيم ملي فوتبال ايران به دنبال درج برخي مطالب در رسانه‌ها در روزهاي اخير و اظهارنظر شماري از مديران باشگاه‌ها، بازيکنان و رسانه‌ها درباره فهرست بازيکنان دعوت شده به تيم ملي، روز دوشنبه بيانيه‌اي را منتشر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : متن اين بيانيه که از سوي مدير رسانه‌اي تيم ملي فوتبال ايران در اختيار خبرگزاريهاقرار گرفته بدين شرح است:

 متاسفانه در روزهاي اخير، مطالبي در رسانه‌ها به نقل از برخي مديران باشگاه‌ها و بازيکنان ديده شده که به نظر مي‌رسد ناشي از کمبود اطلاعات و عدم درک صحيح از نحوه انتخاب بازيکنان براي تيم ملي در عرصه بين‌المللي است.

 بدين منظور براي آگاهي بيشتر ذکر موارد زير الزامي به نظر مي‌رسد:

 1ـ طبق قوانين فيفا (در مورد وضعيت و نقل و انتقال بازيکنان) براي در اختيار قرار دادن بازيکنان از سوي باشگاه به تيم‌هاي ملي ابتدا بايد يک ليست ابلاغ شده موقت حداقل 15 روز پيش از ديدار رسمي منتشر شود.

 2ـ اين ليست به هيچ وجه نشان دهنده ليست نهايي بازيکنان انتخاب شده براي تيم ملي نيست. ضمن اينکه اين ليست هيچ گونه محدوديتي از لحاظ تعداد بازيکنان ندارد. اين بدان معني است که فدراسيون وظيفه دارد هر تعداد بازيکن را که لازم بداند، به اين ليست فرا بخواند تا براي انتخاب در فهرست نهايي آماده باشند.

 3ـ طبق دستورالعمل‌هاي بين‌المللي فيفا درباره در اختيار گذاشتن بازيکنان باشگاهي، کليه باشگاه‌ها و بازيکنان وظيفه دارند به اين قوانين احترام بگذارند.

 4ـ بر اساس سلسله مراتبي که همين دستورالعمل‌ها تعيين کرده، فهرست نهايي بازيکنان بايد بعد از ليست ابلاغ شده موقت اعلام شود.

 در بخش پاياني اين بيانيه آمده است: دپارتمان تيم‌هاي ملي فوتبال ايران با احترام به اين قوانين بين‌المللي در تاريخ 23 بهمن ماه گذشته، به 37 نفر از بازيکنان و باشگاه‌هاي آن‌ها اعلام کرد که براي قرار گرفتن در فهرست نهايي آماده باشند. (بار ديگر تاکيد مي‌شود که اين ليست نشان دهنده فهرست نهايي بازيکنان دعوت شده نبوده است)، نهايتا در تاريخ 26 بهمن‌ماه دپارتمان تيم‌هاي ملي فهرست نهايي بازيکنان (27 نفر) را اعلام نمود.

 فدراسيون فوتبال اميدوار است پس از اين بيانيه کليه نکات مبهم در موارد فوق برطرف شود.

 
نظرات بینندگان