arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

تازه‌ترين انتقادات محمد دادکان

رئيس پيشين فدراسيون فوتبال گفت: هيچ‌کدام از کساني که براي انتخابات فدراسيون فوتبال نامزد شده‌اند براي خدمت نيامده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  به گزارش فارس ، محمد دادکان در حاشیه اولین هم اندیشی علمی تخصصی اخلاق در ورزش درباره دلایل عدم ثبت‌نامش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: وقتی این همه افراد خوب است چه کسی سراغ ما را می‌گیرد؟ کاندیداها همگی خوب هستند و به ورزش خدمت می‌کنند. من فکر می‌کنم حضور عباسی و علی‌آبادی مؤثر است و تا هنگامی که این افراد حضور دارند ورزش ما پیشرفت می‌کند.

 وی در پاسخ به این سؤال درباره اینکه گفته می‌شود قریب گزینه پیشنهادی وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امیدوارم این گزینه پیشنهادی بتواند از مجمع رأی بگیرد و به ورزش خدمت کند.

 رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه کدام یک از نامزدهای انتخاب فدراسیون فوتبال بهتر است گفت: ‌همه آنها خوب هستند. این شیوه انتخابات، انتخابی - انتصابی است.

 دادکان در پاسخ به این سؤال که چه زمانی به ورزش برمی‌گردد گفت: من در ورزش حضور دارم. دلیل نمی‌شود حتما کسی رئیس باشد.، در کنار مجموعه ورزش هر زمانی که باشم احساس خوبی دارم. امیدوارم کاندیداها بتوانند خدمت کنند. البته نظر من این است که هیچ‌کدام از این گزینه‌ها برای خدمت نیامده‌اند. اگر کسی برای خدمت بیاید نباید پیش‌ خودش و خدایش خلوت کند و بگوید که اگر این پست را می‌گیرم می‌توانم آن را بگردانم؟ اگر نایب رئیسی را معرفی کردم آیا وی می‌تواند کارش را انجام دهد؟ پس معلوم است که برای خدمت نیست، بلکه برای مطرح کردن است.

 دادکان ادامه داد: فوتبال دارای جاذبه‌هایی است، بنابراین درخواست می‌‌کنم کسانی که وارد فوتبال می‌شوند چهار سال دیگر این فدراسیون را معطل نکنند. همانگونه که قبلی‌ها آمدند جدیدی‌ها هم می‌آیند، اما باید سبک و سنگین کرد و دید از عهده چنین کاری برمی‌آیند؟

 وی درباره اینکه برخی می‌گویند ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون فوتبال باید مجدد انجام شود تصریح کرد: با ثبت‌نام مجدد قطعاً همین افراد ثبت نام می‌کنند. افرادی که در فدراسیون چهار سال در کنار هم کار کرده‌اند، سه نفر از آنها برای ریاست ثبت‌نام کرده‌اند، آیا چنین چیزی ممکن است؟ من با سه رئیس فدراسیون کار می‌کردم، اما پس از جدایی من هیچ‌کدام‌شان کاندیدا نشدند. مطمئن باشید چهار سال دیگر از این بدتر است، کاندیداتوری یک رئیس با دو نوابش نشان می‌دهد اینها برای خدمت نیامده‌اند، بلکه برای گرفتن پُست است.

 وی درباره اینکه گفته می‌شود با او درباره حضور در انتخابات از سوی وزارت ورزش و ریاست جمهوری صحبت شده است، گفت:‌ چنین چیزی صحت ندارد.

 دادکان تاکید کرد: مسئولان من را نمی‌خواستند، این جایگاه را علی‌آبادی می‌خواست بگیرد و حاضر بود قید همه چیز را بزند تا رئیس فدراسیون فوتبال شود، اما فیفا نگذاشت. شرایط جوری است که من نه با آنها همفکرم و نه آنها را قبول دارم،‌ آنها هم همچنین. اگر کنار باشم به نفع همه است.

 رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره عدم حضور برانکو در ایران به خاطر بحث مالیاتی‌اش که مربوط به زمان ریاست وی در فدراسیون بود گفت:‌ شاید برای پاداشش از او مالیات می‌خواهند. ما پولی که به برانکو پرداخت می‌کردیم با دلار دولتی بود، بنابراین تا زمانی که مالیاتش پرداخت نمی‌شد نمی‌توانستیم این پول را دراختیار وی قرار دهیم. برانکو در زمان ما مالیاتش را پرداخت کرده است.

 وی درباره اخلاق درباره ورزش گفت: در ایران کسانی مدیر می‌شوند که تحصیلکرده‌ها زیردست آنها کار می‌کنند. ورزش باید به سمتی پیش روند که مدیرانی اخلاق‌مدار روی کار بیایند. متأسفانه ما نتوانستیم در این جامعه که نیمی جوان هستند جوانان را جذب اخلاق و ورزش کنیم، چون مدیرانی داریم که برای بقای خودشان اخلاق را می‌کُشند. ما همیشه در مورد اخلاق در ورزش صحبت می‌کنیم، اما درباره اخلاق در مدیریت صحبت نمی‌شود.
نظرات بینندگان