arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

نقش آذربايجان در صادرات مواد مخدر به ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك منبع آگاه در كشورمان در واكنش به تبليغات رسانه اي جمهوري آذربايجان درباره انتقال مواد مخدر از ايران گفت: ترويج مواد مخدر سياست جدي برخي محافل رسمي جمهوري آذربايجان محسوب مي شود.

وي كه با فارس گفت وگو كرده با اشاره به اذعان سازمان ملل و ارگانهاي بين المللي مبارزه با مواد مخدر بر نقش بي نظير ايران در مقابله با قاچاق مواد مخدر از افغانستان و قدرداني مكرر آنها از تهران، افزود: اين در حالي است كه سربازان آذري همراه با اشغالگران آمريكايي در افغانستان مشغول حفاظت از مزارع كشت خشخاش هستند.

اين مقام آگاه با تاكيد بر اينكه پس از اشغال افغانستان مزارع كشت خشخاش چهل برابر بيشتر شده است، افزود: جمهوري آذربايجان بخشي از سربازان خود را از خط تماس در قره باغ به افغانستان منتقل كرده تا از مزارع كشت خشخاش كه منبع درآمد اشغالگران است، حفاظت كنند.

وي با بيان اينكه دقيقاً به اين دليل است كه رسانه هاي جمهوري آذربايجان در تبليغات ضد ايراني خود درباره مواد مخدر، به منشاء انتشار مواد مخدر يعني افغانستان اشاره نمي كنند، اظهار داشت: جمهوري آذربايجان در مسير ترانزيت مواد مخدر به اروپا قرار دارد.

اين منبع آگاه باذكر اين نكته كه برغم هياهوي رسانه اي جمهوري آذربايجان، اين كشور مبارزه جدي براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر نداشته است، به تقديم بيش از بيست هزار شهيد از سوي كشورمان براي مقابله با مواد مخدر، احداث ده ها پاسگاه و صدها كيلومتر موانع مرزي با افغانستان اشاره كرد و افزود رسانه هاي آذربايجان بهتر است بجاي گزارش هاي سفارشي و مونتاژ شده نهادهاي مغرض، گزارش سازمان هاي معتبر بين المللي درباره اقدامات ارزشمند ايران براي مقابله با مواد مخدر را منتشر كنند.

وي ادامه داد: پس از مورد تهاجم قرار گرفتن افغانستان از سوي آمريكا در سال 2001، پروازهاي اختصاصي آمريكا و انگليس از فرودگاه هاي تحت كنترلشان در افغانستان، اصلي ترين گزينه هاي ترانزيت مواد مخدر است و بهترين ابزار براي قاچاق بي دردسر، بي شك پروازهايي است كه بر آن ها به اسم جابه جايي نيروها و تجهيزات نظامي هيچ نظاراتي انجام نمي شود و جمهوري آذربايجان نيز آسمان خود را براي اين نوع پروازها در اختيار آمريكا و انگليس قرارداده است.

اين مقام آگاه با اشاره به پيوند مستقيم مواد مخدر با بي بند و باري اخلاقي و ابتذال فرهنگي، افزود: اقداماتي نظير برگزاري مسابقه موسيقي بدنام «يوروويژن» و «رژه همجنس بازان» در باكو با هدف ترويج ابتذال فرهنگي صورت مي گيرد كه يكي از اهداف آن ترويج مواد مخدر در بين جوانان است.

وي با اشاره به غارت ثروتهاي نفتي جمهوري آذربايجان توسط شركت هاي غربي در پوشش قراردادهاي فريبنده، گفت: ترويج مواد مخدر در بين جوانان جمهوري آذربايجان توسط محافل غربي و صهيونيستي با غارت ثروتهاي نفتي اين كشور ارتباط مستقيمي دارد.

اين مقام آگاه ادامه داد: قدرتهاي سلطه جو و عوامل آنها در جمهوري آذربايجان از تشديد مطالبات اسلامي و ملي و دورنماي ملي شدن صنعت نفت اين كشور نگران هستند و تمامي تلاششان اين است كه با ترويج ابتذال فرهنگي و مواد مخدر بين جوانان، از اين روند جلوگيري كنند.
نظرات بینندگان