arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

فروش بنزین آزاد ادامه می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت با رد ادعای توقف فروش بنزین آزاد در جایگاه ها از 15 اسفند ماه، اعلام کرد: جایگاهداران سوخت ابزار لازم برای توقف عرضه بنزین آزاد در جایگاه‌ها را ندارند.

ناصر رئیسی فرد در گفتگو با مهر در واکنش به ادعای برخی از جایگاه داران سوخت برای توقف عرضه بنزین از 15 اسفند ماه سالجاری، گفت: در حال حاضر اختلافات متعدد حقوقی، قراردادی و عملیاتی مختلفی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای عرضه بنزین در جایگاهها وجود دارد.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور با اعلام اینکه توقف عرضه بنزین 700 تومانی در جایگاه های سوخت از 15 اسفند ماه سالجاری صحت ندارد، تصریح کرد: جایگاه‌داران به عنوان بنگاه‌های اقتصادی همواره حفظ منافع ملی را در دستور کار قرار داده اند.
 
وی با تاکید بر اینکه جایگاه‌های عرضه سوخت هیچگاه به دنبال انجام فعالیت‌های سیاسی و به اصطلاح سیاسی بازی نیستند، اظهار داشت: اگر همواره انتقادهایی مطرح می شود مسائلی کاملا صنفی بوده و هیچگاه نباید از این انتقادات برداشت سیاسی کرد.
 
رئیسی فرد با یادآوری اینکه امکان توقف عرضه بنزین آزاد 700 تومانی به مردم در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد، تاکید کرد: اصلا جایگاه داران از ابزار کافی برای اجرای این طرح برخوردار نیستند.
 
رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور با تاکید بر اینکه جایگاه داران هموراه در اجرای طرحهای استراتژیک مدیریت مصرف سوخت کشور با دولت همکاری لازم را داشته اند، بیان کرد: در سالهای اخیر در اجرای نظام سهمیه بندی بنزین و فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها همکاری لازم با دولت انجام شده است.
 
وی خواستار حل اختلافات و مشکلات جایگاه‌های سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد و تاکید کرد: ادامه مشکلات مجاری‌های عرضه در سراسر کشور منجر به ورشکستگی و تعطیلی تدریجی این بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.
 
رئیسی فرد در تشریح برخی از مشکلات پیش روی جایگاه‌های عرضه سوخت، توضیح داد: هم اکنون کارمزد پرداخت شده برای عرضه بنزین در جایگاه‌ها پاسخگوی سرمایه گذاری کلان و هزینه راه اندازی جایگاه‌ها نیست.
 
رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور از جرایم سنگین دولتی، کاهش نرخ کارمزد، اجرای طرح درجه بندی، هزینه تعمیر و نگهداری، مالیات بر ارزش افزوده و بیمه به عنوان مهمترین مشکلات در تعطیلی احتمالی برخی از مجاری‌های عرضه خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر تاخیر در پرداخت کارمزد جایگاه‌داران مشکلات متعدد اقتصادی برای صاحبان این بنگاه‌های اقتصادی به همراه دارد.
 
به گزارش مهر، همزمان با پیشنهاد سندیکای جایگاه داران سوخت سراسر کشور برای توقف عرضه بنزین 700 تومانی از اسفند ماه سالجاری و نصب پلاکارد فروش بنزین آزاد در جایگاه ها نداریم، مدیران وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اجرای این پیشنهاد را تکذیب کرده اند.
 
بر این اساس محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه در مورد وضعیت سوخت هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اعلام کرد: اخبار ضد و نقیضی که تا چند روز گذشته در خصوص وضعیت بنزین و سوخت مطرح شده است صحت ندارد.
 
جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم در گفتگگو با مهر در واکنش به اظهار نظر رئیس انجمن جایگاه داران سوخت مبنی بر توقف فروش بنزین آزاد 700 تومانی در جایگاه های سوخت، گفته است: در حال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به عنوان متولی عرضه سوخت برنامه ای برای قطع فروش بنزین 700 تومانی ندارد.
 
گفتنی است، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
منتم میذارن
نظرات بینندگان