arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

بانک مرکزی: بازار طلا به ثبات رسيده و موضوع دلالي منتفي شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل نشر و ريالي بانك مركزي از احتمال توقف پيش فروش سكه خبر داد.

عباس كمرئي در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اين كه پيش فروش سكه، سياست دائمي ما نيست، گفت: در يك مقطع، بازار كاذبي براي سكه بوجود آمد و نوساني در قيمت سكه ديده شد، ولي امروز اين بازار به يك ثبات نسبي رسيده و موضوع دلالي و سفته بازي منتفي شده است، بنابراين با علم به اين قضايا اگر لازم باشد پيش فروش سكه ادامه پيدا مي‌كند و يا متوقف مي‌شود.

او ادامه داد: درباره ادامه يا توقف پيش فروش سكه، به صورت هفتگي تصميم گيري مي‌شود. ما اتفاقات يك هفته را بررسي مي‌كنيم و پنجشنبه‌ها در كارگروهي درباره ادامه پيش فروش و قيمت سكه تصميم گيري مي‌شود. به هر حال سياست پيش فروش دائمي نيست و مي‌تواند در سال آينده هم ادامه يابد يا مي‌تواند همين هفته متوقف شود.

وي تاكيد كرد: فعلا تا آخر هفته جاري، پيش فروش ادامه دارد و پنجشنبه با توجه به ميزان سكه‌هاي پيش فروش شده، توان توليد و ساير پارامترها، درباره اين طرح تصميم گيري مي شود.

كمرئي در پاسخ به اين سوال كه آيا پيش فروش گسترده انجام شده، به ذخاير طلاي كشور لطمه نمي‌زند، گفت: با اين كار ذخاير طلا كاسته ‌شده و تبديل به سكه مي‌شود. البته با تمهيداتي كه بانك مركزي طي سه سال گذشته انديشيده، حجم طلاي ذخيره شده در كشور آن قدر هست كه مقامات ارشد تصميم گرفته‌اند پيش فروش انجام بدهند. ما از بابت موجودي طلا نگراني نداريم، چون با اين كار اگرچه موجودي طلا كاهش پيدا مي‌كند، اما با تمهيداتي كه براي واردات طلا انديشيده شده، اين كمبود جبران مي‌شود.

مديركل نشر و ريالي بانك مركزي همچنين درباره سامانه اينترنتي كه قرار است براي پيش فروش سكه راه‌اندازي شود نيز گفت: بحث مقدماتي اين كار مطرح شده، ولي هنوز نهايي نشده و در حال بررسي است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
درود بر این مسئولین دلسوز که با قدرت و قاطعیت مشکلاتی را که دشمنان اسلام برای مملکت امام زمان درست میکنند برطرف میکنند و جلو دزدی ها و اختلاس فتنه گران بی بصیرت را میگیرند و اجازه نمیدهند حتی یک دینار از بیت المال حیف و میل شود . دستشان درد نکند و ان شاءالله در خدمت رسانی به اسلام و مسلمین مؤید و پیروز باشند . یا مهدی ادرکنی .
نظرات بینندگان