arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

لاریجانی: گرانی و بیکاری مردم را آزار می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی، قم را محور کشور و محور تفکر دینی دنیا عنوان کرد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی غروب دوشنبه در گردهمایی مسئولان دانشکده‌های آزاد سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم برگزار شد با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها در کشور توسعه خوبی پیدا کردند، افزود: در بخش‌های مختلف کشور آبادانی و توسعه صورت گرفت و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته از افتخارات نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب برخی از شهر‌ها و مناطق کشور همانند قم محرومیت‌های زیادی داشتند و رژیم تنها برخی از مناطق را به عنوان ویترین آباد می‌کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان استان قم عقب افتادگی 150 ساله‌ای دارد افزود: ‌در گذشته برخی از مناطق همانند روستاها از نعمت آب و برق و امکانات ارتباطی محروم بودند اما امروز در دورترین نقاط کشور شاهد خدمات گسترده‌ای در ابعاد مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه امروز قم نه تنها محور کشور بلکه محور کل تفکر دینی در دنیا را عهده دار است افزود:‌ خوشبختانه مسئله آب در قم حل شده است که این امر یک خواست عمومی بود.

لاریجانی ادامه داد: برای فرودگاه قم هم فکری شده و این امر در کنار پروژه‌های دیگری همانند مترو‏، ‏‌مونوریل و طرح حرم تا جمکران دنبال می‌شود که در مجموع این طرح‌ها با سرمایه گذاری‌های مناسب در حال ساخت است.

وی گفت: قم از لحاظ صنعتی جهش پیدا کرده و با تصویب مصوبه‌ای در مجلس هشتم شرایط سرمایه گذاری در این استان تسهیل شده است.

آموزش‌های تخصصی در کشور جایگاه خود را پیدا کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی در کشور باید جایگاه خود را پیدا کند،‌ افزود: باید امکان ورود افراد به بازار کار سریعتر فراهم شود که در این راستا برخی از مشاغل نیازمند تحصیلات عالیه نیستند.

وی عنوان کرد: با ادغام وزارتخانه‌های تعاون، کار و امور اجتماعی امیدواریم که وزارتخانه جدید شکل کلی خود را بدست آورد و بتواند در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدامات خوبی انجام دهد.

لاریجانی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مسیر درستی را می‌پیماید و در این راستا هر چقدر از نهادهای مردمی همانند آموزشکده‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استفاده شود کارها بهتر پیش خواهد رفت.

وی به مشکلات آموزشکده‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: معافیت مالیاتی از جمله خواسته‌های فعالان این عرصه است که می‌توان با ارائه استفساریه‌ای در قانون این مشکل حل و یا اینکه وزارت کار،‌ طرحی را در این زمینه به مجلس بفرستد تا این مشکل مرتفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل آموزشکده‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با شهرداری ها نیز عنوان کرد:‌ قانونی در مجلس هشتم به تصویب رسید تا شهرداری‌ها مانعی برای ایجاد مشاغل خانگی بوجود نیاورند که این امر نیز می‌تواند به قانون فوق الحاق شود تا آموزشکده‌ها بتوانند در مناطق مسکونی نیز فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: درخصوص استیجاری بودن آموزشکده‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز کانون‌های صنفی در این زمینه می‌توانند برآوردی از هزینه تهیه فضا برای این آموزشکده‌ها داشته باشند که با هماهنگی با بانک‌ها می‌توان ردیفی در قانون بودجه برای ارائه تسهیلات به آنها در نظر گرفت.

لاریجانی ادامه داد: در خصوص فعالیت‌های آموزشکده‌های موازی نهادهای دولتی و سایر ارگان‌ها نیز اگر قانون در این زمینه نیازمند اصلاح است باید پیشنهادات در این رابطه به مجلس ارائه شود.

ایران الهام بخش سایر کشورها و همواره پیشتاز بوده است

وی با بیان اینکه ایران اسلامی پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف بدست آورده است افزود: کشور ما از جنبه دینی و الهام بخشی به سایر کشورها همواره پیشتاز بوده و رو به جلو حرکت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران امروز در منطقه خاورمیانه حاشیه نشین نیست و به اعتراف دشمنان کانون فکرسازی در انقلاب‌های منطقه است که این امر افتخاری برای ملت ایران است که زودتر از مردم منطقه شناخت داشته و با حضور خود در صحنه حکومت دیکتاری مسلط بر کشور را کنار زده است.

وی با بیان اینکه ایران در بیداری اسلامی پیشرو است افزود: ما در ابعاد مختلف علمی و دینی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و در راستای دستیابی به توسعه و بدست آوردن فناوری‌های نوین همانند انرژی هسته‌ای گام‌های مثبتی بر داشته‌ایم.

لاریجانی عنوان کرد: هرگاه کشور از جنبه اقتصادی قدرتمند شد می‌تواند به خوبی از این دستاوردها صیانت کند.

انتقاد از گرانی و بیکاری در کشور

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: نباید در کشوری که از منابع غنی زیرزمینی مانند نفت و گاز برخوردار است مشکلی همچون بیکاری و اشتغال وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز نوسانات قیمت‌ها و گرانی در کشور مردم را آزار می‌دهد که در این راستا همه مسئولان موظف هستند تا این مشکلات را حل و با تمرکز بر روی آبادانی جایگاه ایران در دنیا را پایدار کنند.

لاریجانی با بیان اینکه آبادانی به معنای توجه به همه مولفه‌ها همانند عدالت، ‏‌فرهنگ و مسائل سیاست خارجی است افزود: اگر در همه این زمینه‌ها گام‌های درستی برداشته شود تهدیدهایی که امروز دشمنان بدان روی آوردند بی اثر خواهد بود.

تهدید علیه ایران حرافی های سیاسی است

وی، تهدید دشمنان علیه ایران اسلامی را حرافی سیاسی دانست و افزود: این تهدیدها با توسعه همه جانبه کشور خنثی خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: باید توجه کرد که دولت نمی‌تواند کارفرمای خوبی باشد و اگر همه بخش‌ها به صورت دولتی مدیریت شود توسعه چندانی ایجاد نخواهد شد.

وی تأکید کرد: جوانان باید مجال بروز استعدادهای خود را داشته باشند و سرمایه اصلی اقتصاد باید در دست مردم باشد.

لاریجانی عنوان کرد: سرمایه اصلی بخش‌های مختلف همانند کشاورزی و صنعت و تجارت باید در اختیار مردم باشد چرا که این امر باعث ایجاد رقابت خواهد شد.

وی عنوان کرد: آموزش از بخش‌های مهم کشور است که اگر به آن توجه جدی شود می‌توان گام‌های موثری در مسیر توسعه کشور برداشت.

تقدیر از تلاش‌های نمایندگان مردم قم در مجلس

رئیس قوه مقننه با تقدیر از تلاش‌های حجج اسلام بنایی و آشتیانی، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همکاری نزدیکی با  نمایندگان استان در مجلس داشتیم که امیدواریم این تلاش‌ها ثمر بخش بوده باشد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اداره کشور باید به دست مردم انجام شود چرا که محور اداره انقلاب مردم هستند و آنها می‌توانند رهبران کشور را در قوای مختلف و حتی ولی فقیه را با رأی خود انتخاب کنند.

لاریجانی تصریح کرد: این امر فضیلتی سیاسی است که در کشوری همه ارکان آن توسط مردم انتخاب می‌شوند که مردم باید به این امر بها دهند و با حضور در صحنه از آن صیانت کنند.

عده‌ای به دنبال ایجاد دلسردی در بین مردم هستند

وی با اشاره به تبلیغات موذیانه برخی از کشورها در خصوص انتخابات مجلس ایران افزود: عده‌ای به دنبال ایجاد دلسردی در بین مردم هستند، هرچند که نمی‌توان اشکالات موجود در داخل کشور را رد کرد ولی همه تلاش‌های مسئولان در قوای مختلف در جهت رفع مشکلات است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
خداوندا انتخابات را هر 6 ماه یک بار برگذار بفرما ! آمین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
وقت انتخابات همه به فکر گرانی و بیکاری و مشکلات مردم هستند
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
8
گرانی وبیکاری !!!!مگه در کشورما چنین چیزهایی وجود دارد؟ما مردم که نمی بینیم شاید شما مسوولین مواجه هستید.فقط میتوانیم برایتان دعا کنیم.
نظرات بینندگان