arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

بیانیه كادر فنی تیم ملی فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كادر فنی تیم ملی فوتبال ایران بدنبال انتشار برخی مطالب در رسانه ها طی روزهای اخیر و اظهار نظر تعدادی از مدیران باشگاهها، بازیكنان و رسانه ها در مورد فهرست بازیكنان دعوت شده به تیم ملی،بیانیه ای منتشر كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال ، در بخشی از این بیانیه آمده است : متاسفانه در روزهای اخیر مطالبی در رسانه ها به نقل از برخی مدیران باشگاهها، بازیكنان و رسانه ها دیده شده كه به نظر می رسد ناشی از كمبود اطلاعات و عدم درك صحیح از نحوه انتخاب بازیكنان برای تیم های ملی در عرصه بین المللی است.

بدین منظور برای آگاهی بیشتر، ذكر موارد زیر الزامی به نظر می رسد:

1 – طبق قوانین فیفا (در مورد وضعیت و نقل و انتقال بازیكنان) برای در اختیار قرار دادن بازیكنان از سوی باشگاهها به تیم های ملی، ابتدا باید یك لیست ابلاغ شده موقت حداقل 15 روز پیش از دیدار رسمی منتشر شود.

2 – این لیست به هیچ وجه نشان دهنده لیست نهایی بازیكنان انتخاب شده برای تیم ملی نیست، ضمن آنكه این لیست هیچگونه محدودیتی از لحاظ تعداد بازیكنان ندارد. این بدان معنی است كه فدراسیون وظیفه دارد هر تعداد بازیكن را كه لازم بداند به این لیست فرابخواند تا برای انتخاب در فهرست نهایی آماده باشند.

3 – طبق دستورالعمل های بین المللی فیفا درخصوص دراختیار گذاردن بازیكنان باشگاهی، كلیه باشگاهها و بازیكنان وظیفه دارند به این قوانین احترام بگذارند.

4 – براساس سلسله مراتبی كه همین دستورالعمل ها تعیین كرده، فهرست نهایی بازیكنان باید بعد از لیست ابلاغ شده موقت اعلام شود.

در بخش دیگری از این بیانیه چنین نوشته شده است : دپارتمان تیم های ملی با احترام قوانین بین المللی، 23 بهمن ماه گذشته به 37 نفر از بازیكنان و باشگاههای آنها اعلام كردكه برای قرار گرفتن در فهرست نهایی آماده باشند (باردیگر تاكید می شود كه این لیست نشان دهنده فهرست نهایی بازیكنان دعوت شده نبوده است).

براساس این گزارش، 26 بهمن ماه دپارتمان تیم های ملی لیست نهایی بازیكنان ( 27 نفر) را اعلام كرد.

فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است پس از این بیانیه، تمامی نكات مبهم در مورد این لیست برطرف شود.
نظرات بینندگان