arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
با حضور معاون اول رییس جمهور صورت گرفت؛

آغاز احداث کارخانه تولید خودروی سایپا کردستان با اعلام سه روز جشن صنعتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم کلنگ زنی پروژه احداث کارخانه خودروسازی سایپا در بیجار با حضور محمدرضا رحیمی  معاون اول رئیس جمهور، استاندار کردستان و مسئولان محلی در محل احداث این کارخانه در شهر بیجار  صورت گرفت.

بر اساس این گزارش این پروژه با سرمایه گذاری سایپا و بخش خصوصی زمینه اشتغال مستقیم بیش از 2500 نفر در فاز اول را فراهم خواهد کرد.

این کارخانه در زمینی به مساحت بیش از 150 هکتار در نزدیکی شهرستان بیجار احداث و بر اساس پیش بینی ها با تولید سالانه 105 هزار دستگاه خودرو به بهره برداری خواهد رسید.

روند کامل تولید خودروهای پلت فرم  X100  و X200 و تامین بخشی از نیاز صادراتی گروه خودروسازی سایپا از اهداف تاسیس این پروژه خواهد بود.

با انجام مراسم شروع پروژه کارخانه خودروسازی در بیجار، نمایندگان ادواری مردم بیجار سه روز جشن صنعتی در این شهرستان اعلام کردند و مردم در شهر با در دست گرفتن پرچم های جمهوری اسلامی ایران و سایپا به جشن و سردادن شعارهایی در تشکر از مقام معظم رهبری و دولت خدمت گذار پرداختند.

مسئولین استانی، فرماندار و امام جمعه بیجار با ابراز خوشحالی، حمایت خود را از این پروژه صنعتی اعلام کرده و اظهار داشتند با تمام توان در به ثمر رسیدن این پروژه همکاری خواهند کرد.

گزارش های خبرنگار سایپانیوز از سطح شهرستان بیجار حاکی از این است که کسبه و جوانان منطقه ضمن ابراز خوشحالی از احداث کارخانه سایپا در این شهر نسبت به ایجاد اشتغال از طریق این پروژه ابراز امیدواری می کنند.
نظرات بینندگان