arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

رئیس ميراث فرهنگي: سفرهای زیاد مردم در نوروز مي‌تواند تقابل جدي با جنگ نرم باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور گفت: حضور جدي مردم در عرصه‌هاي فرهنگي و سفر مي‌تواند تقابل جدي با جنگ نرم باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، جلسه‌ي هماهنگي اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي صبح امروز (سه‌شنبه، دوم اسفندماه) در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور برگزار شد.

در اين جلسه، سيدحسن موسوي با اشاره به اين‌كه هر وقت نظام از مردم خواسته است در صحنه حضور داشته باشند‌، آن‌ها با حضور خود در مناسبت‌هايي مانند 22 بهمن و انتخابات پيش رو، نقشه‌هاي شومي را كه استكبار جهاني براي اين ملت دارد، برملا مي‌كنند‌، بيان كرد: مردم يكي دو بار در زمان سفر به ارائه‌ي خدمات نياز پيدا مي‌كنند، ما وظايفي جدي را براي آن‌ها برعهده داريم؛ مردم به‌شكل جدي يك‌بار در سال درخواست كمك دارند.

او ادامه داد: اگر موانع از سر راه مردم برداشته شود، آن‌ها مقصد سفر را پيدا مي‌كنند و لذت مي‌برند. در واقع، شايد تمام هدف ستاد تسهيلات سفر برداشتن موانع اضافي از سر راه سفر مردم باشد.

موسوي با اشاره به اتكاي ايران به نفت در 100 سال گذشته، اظهار كرد: آمار نشان مي‌دهد سهل‌الوصول‌ترين صنعتي كه مي‌تواند جايگزين نفت شود، گردشگري است و ما با توجه به ميليون‌ها اثر تاريخي و طبيعي‌اي كه در كشور داريم، مي‌توانيم بهترين و اصلي‌ترين مقصد گردشگري در جهان باشيم.

او با تأكيد بر اين‌كه حضور جدي مردم در عرصه‌هاي فرهنگي و سفر تقابل جدي با جنگ نرم مي‌تواند باشد، گفت:‌ اميدوارم وزارت كشور كه مهم‌ترين دستگاه حاكميتي است، ستادهاي استقبال از مسافران نوروزي را در مبادي ورودي و خروجي شهرها ايجاد كند، بويژه اين‌كه هر 1200 شهر كشور مي‌توانند يك مقصد گردشگري باشند.

وي با اشاره به تأكيدي كه براي جذب هفت‌ميليون گردشگر خارجي در سال آينده شده است‌، بيان كرد: اگر تا سال 1404 تعداد گردشگران خارجي در كشور به 20ميليون نفر برسد، چاه‌هاي نفت بايد پلمپ شوند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور در ادامه‌ي سخنان خود با اشاره به اين‌كه 25 درصد رشد سفر را براي نوروز 91 پيش‌بيني‌ مي‌كند، گفت:‌ البته رييس‌جمهور بيشتر از اين ميزان را پيش‌بيني مي‌كند، همچنين به‌نظر مي‌رسد ميل سفر به خارج از كشور در بهار 91 كم باشد.

موسوي همچنين اظهار كرد:‌ در بخش ليزينگ سفر، دو بانك به جرگه‌ي اين عمل پيوسته‌اند و مذاكره‌ها با بانك سوم در حال برگزاري است كه نتيجه‌ي آن اعلام خواهد شد. همچنين مسأله‌ي اعطاي تسهيلات به گردشگران خارجي در دستور كار است و اميدوارم پيش از نوروز به سامان برسد، زيرا ورود گردشگر خارجي يك ارزآوري است و در واقع، ورود گردشگر به كشور يك فاكتور صادراتي محسوب مي‌شود.

او با تأكيد بر اين‌كه همكاران ما بايد در زمينه‌ي ارزان‌سازي سفر فعاليت كنند، بيان كرد: ‌در نوروز سال آينده به هيچ‌وجه افزايش قيمت نخواهيم داشت و تلاش مي‌شود كاهش قيمت داشته باشيم. همچنين اميدوارم با كمترين خسارت مالي و جاني روبه‌رو باشيم.

موسوي در بخش ديگري از سخنانش گفت:‌ قصد نداريم «نفرسفر» اعلام كنيم و مي‌خواهيم رشد سفر را به درصد به‌دست آوريم، زيرا ممكن است اعلام «نفرسفر» ميزان رضايت‌مندي را به همراه نداشته باشد. در واقع، رشد سفر را براساس داده‌هاي سازمان‌هاي ذي‌ربط اعلام خواهيم كرد.

معاون رييس‌جمهور افزود: اگر بتوانيم شادماني ايجاد كنيم كم‌ترين دستاورد آن كاهش ميزان خروج مسافر از كشور است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
وا چ حرفااااااااااااااا !!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
25 درصد رشد سفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با کدوم پول؟؟

واقعا بعضیها چقدر خوش خیالند و همین هست که پیشرفت نمی کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
0
ببخشيد حتما با همين 350000 تومان عيدي بايد سفر هم برويم وعيد هم بگذرانيم آخه چرا با اعصاب مردم بازي ميشه بذاريد به درد خودمون بميريم ديگه
نظرات بینندگان