arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

روزنامه سعودي همه اهالي منطقه العواميه را به مرگ تهديد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه سعودی همه شهروندان منطقه شیعه نشین العوامیه را تهدیدکرد، در صورت متوقف نشدن خیزش مردم این منطقه، همگی هلاک خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شکبه العالم، روزنامه سعودی الاقتصادیه امروز همه ساکنان منطقه العوامیه را به مرگ تهدیدکرد. روزنامه الاقتصادیه که سلمان الدوسری سردبیر آن به دشمنی با شیعه در عربستان معروف است، تأکید کرد، اگر ساکنان العوامیه در سرکوب مطالبات مطرح شده در این منطقه همکاری نکنند، همگی نابود خواهند شد. علی الجحلی در مقاله ای تحت عنوان مسئولیتهای ساکنان العوامیه نوشت: هیچ کشوری نمی پذیرد که شهروندان آن از یک کشور دیگر تبعیت کنند. این درحالی است که، مردم قطیف از زمان به قدرت رسیدن آل سعود در عربستان در 13 آوریل 1913 با زور و سلاح، خواستار حقوق عادلانه خود بعنوان یک شهروند عربستانی هستند. این تهدید جدید پس از آن مطرح می شود که وزارت کشور سعودی در بیانیه اخیر خود، خیزش جوانان العوامیه را تروریسم جدید نامید که از سوی طرفهای خارجی حمایت می شود.

وزارت کشور سعودی مانند همیشه از نام بردن طرفهای خارجی خودداری کرد. نویسنده مقاله روزنامه سعودی الاقتصادیه، با نادیده گرفتن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم که تا کنون به شهادت 8 تن از شهروندان منطقه شرق عربستان منجر شده، مدعی شد: این افراد به هیچ دین یا مذهبی ایمان ندارند.آنها به دنبال فتنه انگیزی طایفه ای هستند و به کشورهایی خدمت می کنند که هدف آنها تخریب روابط بین مردم و دولت است. درحالی که سران سعودی اخیرا به جریان سلفی وهابی در عربستان اجازه دادند همایشهایی برنامه ریزی شده و هدفمندی را در مرکز البابطین در ریاض برای حمله به شیعیان بحرین، قطیف و کل منطقه برگزار کنند، نویسنده این مقاله اظهار داشت: در صورتیکه ساکنان العوامیه به افراد آشوب طلب اجازه دهند هرکاری را که بخواهند انجام دهند.

همگی هلاک خواهند شد. وزارت کشور سعودی دو روز قبل در بیانیه ای تهدید کرد که نیروهای امنیتی این رژیم از این پس در برخورد با شیعیان ساکن مناطق شرقی این کشور مدارا نخواهند کرد و برای سرکوب آنها مشت آهنین بکار خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاربر مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
0
مهم اینه که حتما" از وزارت کشوز مجوز بگیرند.تا دچار مشکل نشوند!
م.ح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
1
واقعا این آل خلیفه نوبرن.من به کااشون کاری ندارم و ارتباطاشون با کشورهای دیگه ولی خدایی ته دیکتاتورین.من رفتم دیگه.خدایی قسمت گرگ بیابون نشه زندگی تو عربستان.
نظرات بینندگان