arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

خطر بروز حمله قلبي بدون درد در قفسه سينه در زنان بيشتر از مردان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان آمریکایی اعلام کردند احتمال حمله قلبی بدون درد در قفسه سینه در زنان بیشتر از مردان است.

به گزارش انتخاب، دکتر جان کانتو از کلینیک واتسون و مرکز پزشکی لیک لند Lakeland در فلوریدا گفت احتمال بستری شدن زنان و حتی مرگ آنها در بیمارستان پس از حمله قلبی به مراتب بیشتر از مردان است.

وی افزود تشخیص به موقع مشکل قلبی به ویژه با بروز علائمی چون درد در قفسه سینه که از علائم بارز حمله قلبی است می تواند زندگی فرد را نجات دهد. جان کانتو تاکید کرد از این رو ، خطر مرگ بیمارانی که بدون درد در قفسه سینه دچار حمله قلبی می شوند تقریبا دو برابر بیشتر از بیمارانی است که چنین علائمی در آنها بروز می کند.

وی که با کمک گروهی از محققان در سال های هزار و نهصد و نود و چهار تا دو هزار و شش میلادی ، یک میلیون و صد و چهل و سه هزار و پانصد و سیزده بیمار را تحت بررسی قرار داد ، سن و جنسیت را در این زمینه دخیل دانست و تاکید کرد این مشکل بیشتر در زنانی با میانگین سنی هفتاد و چهار سال بروز می کند.

 بر اساس این تحقیقات ، سی و پنج و چهار دهم درصد این بیماران پیش از حمله قلبی ، دردی در قفسه سینه خود حس نمی کردند که از این تعداد چهل و دو درصد زن و سی ممیز هفت دهم درصد مرد بودند. به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز ، محققان شرکت کننده در این تحقیقات دریافتند چهارده و شش دهم درصد زنان و ده و سه دهم درصد مردانی که پس از حمله قلبی بستری شدند ، در بیمارستان جان باختند.
نظرات بینندگان