arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
پنج‌شنبه چهارم اسفند

ديدار دوستانه ايران برابر اردن در دبي

تيم ملي فوتبال ايران، درحالي پنج‌شنبه در ديداري دوستانه به مصاف اردن مي‌رود که تاکنون موفق شده از 11 بازي قبلي خود برابر اين تيم به 6 پيروزي دست پيدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و اردن که قرار است پنج‌شنبه اين هفته به صورت دوستانه در دبي با يکديگر ديدار کنند، تاکنون 11 بار با يکديگر مصاف داده‌اند که سهم ايران شش و سهم اردن چهار پيروزي بوده و يک بازي نيز به تساوي انجاميده است، اين در حالي است که دو تيم، نخستين بار در سال 1379 و در چارچوب رقابت‌هاي غرب آسيا با يکديگر ديدار کرده‌اند. در اين ميان سه بازي مربوط به رقابت‌هاي غرب آسيا، دو بازي در مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا و دو بازي نيز در جريان رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني انجام شده است. دو تيم يک بازي دوستانه نيز برگزار کرده‌اند که به اين ترتيب ديدار پنج‌شنبه ايران برابر اردن، دومين بازي دوستانه دو تيم محسوب مي‌شود.

ملي‌پوشان فوتبال ايران تاکنون موفق شده‌اند که 13 بار دروازه اردن را باز کنند و در مقابل اردني‌ها توانسته‌اند 8 گل راوارد دروازه ايران کنند. بهترين نتيجه ايران برابر اردن به سال 1382 بازمي‌گردد که تيم ملي موفق شد در تاريخ چهاردهم شهريور ماه آن سال و درجريان رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌ها دربازي رفت درتهران، با حساب 4 بر يک حريف خود را شکست دهد. در مقابل بهترين پيروزي اردن هم به همان سال و به تاريخ چهارم مهر ماه مربوط مي‌شود که اردن توانست در بازي برگشت مقدماتي جام ملت‌ها در خانه خود، ايران را با نتيجه 3 بر 2 شکست دهد. پيروزي‌هاي اردن برابر ايران دربرهه‌اي از زمان، باعث شده بود که رسانه‌هاي ورزشي به اين تيم لقب گربه‌سياه ايران را بدهند.

تيم ملي ايران هم‌اکنون خود را براي ديدار با قطر در چارچوب رقابت‌هاي مرحله سوم مقدماتي جام جهاني برزيل‌ آماده مي‌کند. ديدار ايران و قطر ‌آخرين ديدار دو تيم در اين مرحله است. هم‌اکنون ايران با 11 امتياز در صدرنشين گروه (E) است و صعود خود را به مرحله پاياني مقدماتي جام جهاني مسجل کرده است. قطر نيز با 9 امتياز ايران را تعقيب مي‌کند اما در صورت شکست قطر برابر ايران و پيروزي پرگل بحرين برابر اندونزي که دور از انتظار هم نيست، قطر از گردونه رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني خارج خواهد شد.

اردن نيز که در گروه (A) مسابقات با تيم‌هاي عراق، چين و سنگاپور هم‌گروه بود با انجام پنج بازي و کسب 12 امتياز به همراه عراق به مرحله پاياني مقدماتي جام جهاني راه پيدا کرده است.

ديدار تيم‌هاي ايران و اردن، پنج‌شنبه چهارم اسفند در دبي برگزار مي‌شود.

نظرات بینندگان