arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

آيت‌الله مكارم ‌شيرازي: پول دادن و پول گرفتن براي راي حرام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله ناصر مكارم ‌شيرازي گفت: هم پول دادن و هم پول گرفتن براي راي حرام است زيرا راي دادن وظيفه است و اگر غيراصلح هم باشد حرام اندرحرام است.

به گزارش ايسنا اين مرجع تقليد در ابتداي درس خارج فقه در مسجد اعظم با بيان اين مطلب به روايتي اشاره و تصريح كرد: پيامبر(ص) و امام علي(ع) مراقبان و پاسداراني داشتند در حالي كه آنان در اوج يقين به خدا بودند و نيازي به مراقب نداشتند اما براي حفظ ظاهر و اينكه مردم چيزي نگويند اين كار را مي‌كردند.

وي ادامه داد: انسان مي‌تواند به مرحله والايي از يقين برسد كه نيازي به مراقب نداشته باشد و اگر پاسداري دارد براي حفظ ظاهراست.

اين مرجع تقليد افزود: افرادي مانند اولياءالله به عالي‌ترين مقام يقين مي‌رسند و در اين صورت خود را نيازمند به هيچ حافظي جز ذات باري‌تعالي نمي‌دانند و اگر مراقبي مي‌گذارند براي حفظ ظاهر است.

اين مفسر قرآن ادامه داد: يقين به ذات پاك خدا و قدرت لايزال او و اعتماد انسان به چنين قدرت بي پاياني موجب آرامش بيشتر در زندگي مي‌شود و آزادگي فوق‌العاده مي‌آورد البته يقين درجاتي دارد و هرچه درجه بالاتر برود آثارش بيشتر است.

وي افزود: مطالعه بيشتر در آثار خداوند كه قرآن در جاي جاي خود مردم را به تدبر در آيات الهي ارجاع مي‌دهد و ديگري عمل پاك و خالصانه دو عامل براي افزايش يقين است و هرقدر اخلاص بيشتر باشد درجه يقين بالاتر مي‌رود.

اين مرجع تقليد با اشاره به آغاز رقابت‌هاي انتخاباتي تاكيد كرد: اين انتخابات بسيار حساس و مهم است و بعد از اينكه مردم در 22 بهمن آزمون خود را به خوبي دادند بايد دشمن را در انتخابات هم ناكام كنند زيرا دشمن به ايجاد اختلاف و نابساماني در جامعه دل بسته است.

وي تصريح كرد: مردم با وجود مشكلاتي مانند گراني و تورم در جايي كه احساس كنند بايد حضور داشته باشند حضور دارند.

مكارم شيرازي تاكيدكرد: دشمن دو هدف را دنبال مي‌كند و مي‌خواهد ايجاد اختلاف در درون كند و ديگر اينكه استقبال مردم وجود نداشته باشد و اگر آرامش و استقبال باشد روز عزاي دشمنان است.

وي در توصيه به كانديداها بيان كرد: كانديداها بايد سه چيز را رعايت كنند، بي تقوايي در تخريب، خرج كردن و دادن وعده‌هاي توخالي كه خلاف شرع است و اميدوارم كانديداها اين كارها را نكنند و از راه‌هاي درست وارد شوند.

اين مرجع تقليد تاكيد كرد: ما در نظام اسلامي داريم خدمت مي‌كنيم و نظام ليبرالي نيسيتم كه با دزدها و مافيا براي راي جمع كردن متحد مي‌شوند ما بايد در چارچوب اسلام حركت كنيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
3
مگر آنهاي كه پول مي گيرند و آنهايي كه پول مي دهند به حلال و حرام اعتقاد دارند بخصوص آنهايي كه پول مي دهند و با خرج ميلياردها ( مثلاً يك ميليارد ) تومان به مجلس مي روند و حداكثر 48ماه*2500000تومان حقوق براي هر ماه =120000000 تومان مي گيرند واقعاً براي خدمت مي روند آنها براي كسب درآمد مي روند و دنبال اهداف ديگري هستند و نبايد از آنها انتظار اعتقاد داشتن به حلال و حرام را داشته باشم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
4
سیب زمینی و بن و سهام عدالت در موقع انتخابات چطور ؟
نظرات بینندگان