arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

مدیرعامل مترو: ریالی پول از طرف دولت واریز نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عمرانی وزیر کشور با اعلام اینکه مرحله دوم یارانه بلیت حمل و نقل همگانی درون شهری سال 90 به مبلغ 225 میلیارد تومان به حساب شهرداریها و قطارشهریهای تهران و مشهد پرداخت شد گفت: تاکنون 90 درصد اعتبار تخصیص یافته به یارانه بلیت مترو پرداخت شده است.

به گزارش مهر، حمیدرضا ارشاد منش در حاشیه نشست مدیران قطارشهری کلانشهرها که پیش از ظهر روز چهارشنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: مرحله دوم یارانه بلیت حمل و نقل همگانی درون شهری سال 90 به مبلغ 225 میلیارد تومان به حساب شهرداریها و قطارشهریهای تهران و مشهد پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: در مرحله اول نیز یک هزار و125 میلیارد ریال مستقیما به حساب سازمان های حمل و نقل همگانی واریز و معادل همین مقدار نیز به 323 شهرداری های کشور اختصاص یافت.
 
ارشاد منش با اشاره به توجه دولت به موضوع حمل و نقل عمومی گفت: تاکنون 350 میلیارد تومان یارانه بلیت در سال جاری به323 شهرداری که دارای سازمان حمل و نقل همگانی، اتوبوسرانی، مترو با اولویت تخصیص به شهرهای دارای سازمان اتوبوسرانی و مترو پرداخت شده است.
 
ارشادمنش ادامه داد: از مجموع 350 میلیارد تومانی که امسال به حساب شهرداری ها پرداخت شده یک چهارم که معادل 87 میلیارد و 500 میلیون تومان است صرفا بابت یارانه بلیت مترو تهران و مشهد است.
 
وی اظهار امیدواری کرد با پرداخت قسط دوم یارانه های بلیت خدمات رسانی بهتری در آستانه سال جدید و افزایش رفت و آمدهای درون شهری به شهروندان ارائه شود.

ارشاد منش با اشاره به سهم تهران از یارانه بلیت اتوبوس و مترو گفت: بیش از 88 میلیارد و 200 میلیون تومان به شهرتهران پرداخت شد که بیش از 50 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم قطار شهری تهران و بیش از 37 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم اتوبوسرانی است.
 
ارشاد منش با اشاره به اینکه با احتساب یارانه بلیتی که در این مرحله به حساب شهرداری تهران پرداخت می شود سهم شهرداری از دو مرحله پرداخت یارانه به بیش از 137 میلیارد و 73 میلیون تومان می رسد، گفت: امیدواریم شهرداری تهران امکان سرویس دهی مطلوب و افزایش ظرفیت جابه جایی مسافران را خصوصا در مترو فراهم کند.

معاون عمرانی وزیرکشور گفت: 225 میلیارد تومان دیگر از یارانه بلیت حمل و نقل همگانی درون شهری پرداخت شد.

قلی‌ها: ریالی به حساب مترو تهران واریز نشده است

در عین حال مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: تا کنون قسط دوم یارانه‌های بلیت به حساب شهرداری واریز نشده است.

محمدعلی قلی‌ها در گفتگو با مهر با اشاره به سخنان امروز معاون عمرانی وزیر کشور مبنی بر پرداخت 90 درصدی یارانه‌های بلیت مترو گفت: تا کنون ریالی از سوی دولت پرداخت نشده و مترو همچنان با مشکل کمبود اعتبارات در روزهای پایانی سال روبروست.

وی ادامه داد: امیدوارم گفته‌های معاون عمرانی وزیر کشور محقق شود تا بخشی از مشکلات مترو رفع شده و بتوانیم در روزهای پایانی سال خدمات رسانی بهتری به مسافران ارایه دهیم.
نظرات بینندگان