arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

رئیس مجلس: نباید هنرمندان را در قفس نگه داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت زمانه نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار هنری فاخر در استان قم قطعا مورد پشتیبانی قرار می گیرد.

علی لاریجانی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی هنرمندان استان قم، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان قم تاکید کرد: مطالب مطرح شده از سوی هنرمندان در این نشست نشان می دهد که با مشکلات ویژه ای در بخش هنر مواجه هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه مقام هنر از بعد معنوی و سازندگی برای انسان از دید رهبران جمهوری اسلامی ایران مغفول نیست، تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی برای هنر مقام ارزشمندی قائل هستند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای پیشرفت در همه امور مهیا شود، اظهار داشت: در زمان تصدی وزارت ارشاد در مسائل فرهنگی با رهبر انقلاب مشورت های بسیاری داشتم و مشاهده کردم که ایشان با آثار هنرمندان آشنایی بسیاری دارند.
 
وی ادامه داد: ایشان در نامه ای به بنده توصیه هایی داشتند که چگونه هنرمندان را به سمت تولید آثار فاخر سوق دهم تا آثار هنری تولید شده ماندگار شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنرمندان به دنبال ایجاد مسیری برای تولید آثار خود هستند، گفت: اگر بخواهیم آثار فاخر تولید کنیم باید هنرمندان عزم جدی داشته باشند و بنیه های کار هنری فاخر را برای خود مهیا کنند و دستگاه های فرهنگی نیز بسترهای تنوع کار فرهنگی و هنری را مهیا کنند.
 
نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به اینکه یاس نباید در کلام هنرمندان که از ذوق فاخری بهره مند هستند مشاهده شود، اظهار داشت: هنرمند وقتی که یک اثر هنری تولید می کند با همه هستی خود حرف می زند و اگر هنرمند یاس داشته باشد این حالت روحی در اثر او تاثیر می گذارد.
 
وی با اشاره به تحریم های دشمنان گفت: همین تحریم می تواند برای ما فرصت باشد به شرط اینکه مسئولین کشور به سمت داخل رویکرد خود را تغییر دهند.
 
دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه می توان دو گونه دیدگاه نسبت به مسائل کشور داشت، افزود: اشکالات مطرح شده از سوی هنرمندان به حق است ولی باید مشکلات را بستری برای سازندگی خود ببینید.
 
وی ادامه داد: هنرمندان باید به کار و فعالیت خود نگاه امیدوارانه ای داشته باشند چرا که هنرمندان می توانند با آثار خود شرایط را تغییر دهند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید هنرمندان را در قفس نگه داشت، خاطرنشان کرد: برخی محدودیت ها کشنده روح است و ذهن انسان در آزادی شکل می گیرد ولی برخی محدودیت ها کمال ساز است.
 
وی با اشاره به اینکه قیودی که ناشی از دین مبین اسلام است برای انسان زمینه کمال را فراهم می کند، بیان داشت: تفکر اسلامی ارزش های مختلفی دارد که باید این ارزش ها حرکتی یکسان داشته باشند تا انسان را به سعادت برسانند.
 
لاریجانی گفت: حتما باید به این موضوع توجه داشت که بسترهای لازم برای ترقی استعدادها فراهم شود، باید شرایط پیشرفت و ترقی برای جوانانی که دارای استعداد هستند فراهم شود.
 
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید پیشنهادهای مدون ارائه دهند که بتوان این پیشنهادات را در مجلس و دولت پیگیری کرد، افزود: ما در مجلس نیز پیگیری لازم را خواهیم داشت تا از هنرمندان حمایت های بیشتری صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه رویکرد به آثار هنری باید حرکت به سمت حقیقت باشد، اظهار داشت: هنر وسیله سرگرمی است و ممکن است که یک ابتهاج در انسان به وجود آورد ولی این زیبایی به دلیل حقیقت اصلی هنر است و اگر با این نگاه به سمت هنر حرکت کنیم همه سبک های هنری مورد تایید هستند.
 
لاریجانی ضرورت توجه و حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید پیوست های فرهنگی در پروژه ها با جدیت دنبال شده و نباید به صورت سلیقه ای اعمال شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت توجه هرچه بیشتر به عرصه های فرهنگی قم از نظر شهرسازی، زیباسازی و... خاطرنشان کرد: این نکته را به مسئولان شهرداری گوشزد کرده ام و البته از توان و نظرات هنرمندان باید در این بخش ها بیشتر استفاده شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
1
عجیییییییییییییییییییییییییییییییییییب
نظرات بینندگان