arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

وقتي نيچه مي‌گريد

ساسان گلفر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روي پرده رفتن مجدد فيلمي كه جورج لوكاس در سال 1999 ساخته بود به عنوان فيلمي سه‌بعدي، اكران آخرين فيلم بلاتار در آمريكا و نمايش يك اكشن دلهره‌آور و يك درام عاشقانه پرستاره از جمله رويدادهاي سينماي جهان در اين سرماي استخوان‌سوز هستند.

خانه امن
Safe House
در اين اكشن دلهره‌آور به كارگرداني دنيل اسپينوزا، فيلمساز سوئدي، دنزل واشنگتن نقش خطرناك‌ترين جاسوس سازمان سيا را دارد كه يك دهه بعد از آنكه به علت تمرد متواري شده است، بازمي‌گردد و در خانه امني در آفريقاي جنوبي مورد حمله چند مزدور قرار مي‌گيرد. رايان رينولدز نيز نقش يك مامور ديگر را دارد كه با واشنگتن همراه مي‌شود و از دست آدمكش‌ها فرار مي‌كند تا بفهمد كه چه كسي فرمان قتل آن دو را صادر كرده است. فيلمنامه را ديويد گوگنهايم نوشته است. برندان گليسن، سم شپارد، ورا فارميگا و ليام كانينگهام از ديگر بازيگران اين فيلم 115 دقيقه‌اي هستند كه به علت وجود صحنه‌هاي خشن با درجه آر به نمايش درآمده است.
جنگ ستارگان:
اپيزود يك – تهديد شبح سه‌بعدي
Star Wars: Episode I The Phantom Menace 3D
اولين فيلم از مجموعه ستارگان كه جورج لوكاس نوشته و كارگرداني كرده (البته اولين فيلم به لحاظ ترتيب زماني داستان و درواقع چهارمين فيلمي كه او در اين مجموعه ساخته) بعد از 13 سال بار ديگر به بهانه اينكه سه‌بعدي شده به روي پرده سينما مي‌رود. در اين داستان دو شواليه جداي كه براي مذاكره به منظور جلوگيري از نابودي سياره صلح‌طلب نابو نزد سران فدراسيون فرستاده مي‌شوند، از نقشه بزرگ‌تري كه همه دنيا را تهديد مي‌كند، پرده برمي‌دارند. بازيگران اين اكشن علمي-تخيلي ليام نيسن، ايوان مك گرگور، ناتالي پورتمن، جيك لويد و پرنيلا آگوست هستند. زمان نمايش فيلم 136 دقيقه است.
اسب تورين
(The Turin Horse (A Torinói ló
فريدريش نيچه در اولين روزهاي سال 1889 در تورين ايتاليا هنگامي كه از خانه خارج مي‌شد با يك درشكه‌چي برخورد كرد كه اسب سركشي را كه از حركت سر باز مي‌زد، به باد شلاق گرفته بود. نيچه با ديدن اين صحنه دست بر گردن اسب انداخت و هق‌هق گريه سر داد. بعد از دو روز بي‌حركت ماندن آخرين كلامش را بر زبان آورد و براي مدت 10 سال بدون آنكه سخني بگويد به زندگي ادامه داد. اين فيلم داستان زندگي روزمره آن درشكه‌چي و دخترش و اسبش است كه در شرايطي سخت روزگار مي‌گذرانند و «آواز قو»ي بلاتار فيلمساز مجار است كه فيلمنامه را با همكاري لازلو كراسناهوركاي نوشته و با همراهي آنيس هرانيتزكي آن را كارگرداني كرده است. زمان نمايش اين محصول مشترك فرانسه، آلمان، سوييس، آمريكا و مجارستان 146 دقيقه است.
سوگند
The Vow
در اين درام رمانتيك به كارگرداني مايكل سوشي كه محصول مشترك آمريكا، برزيل، فرانسه، استراليا، انگلستان و آلمان است، زندگي تازه‌عروس و داماد خوشبختي پس از آنكه زن در يك تصادف اتومبيل به اغما فرو مي‌رود، تغيير مي‌كند. او پس از بيرون آمدن از اغما شوهرش را به ياد نمي‌آورد و نمي‌تواند با پدر و مادرش ارتباط برقرار كند اما شوهرش سعي مي‌كند زندگي‌شان را از نو بسازد. ريچل مك آدامز، چنينگ تاتوم، سم نيل، جسيكا لانگ و اسكات اسپيدمن از بازيگران اين فيلم هستند. ابي كوهن، مارك سيلورستاين و جيسن كتيمز نوشته‌اند. زمان نمايش فيلم 104 دقيقه و درجه‌بندي آن پي جي 13 است.
نظرات بینندگان