arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

نکاتی براي درست نشستن و راه رفتن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به خودتان نگاهي بيندازيد: مي‌توانيد جلو آينه بايستيد يا از دوست‌تان بخواهيد از شما عكسي از پهلو بيندازد. اما براي اينكه بهتر با واقعيت روبه‌رو شويد، وقتي در خيابان از كنار يك مغازه گذر مي‌كنيد، نگاهي به تصوير خود در شيشه مغازه كنيد. اگر با يك آدم شل و وارفته روبه‌رو شديد، اين دستور را امتحان كنيد: چانه و عضلات شكم خود را به داخل بدهيد و ستون فقرات‌تان را راست كنيد؛ طوري‌كه انگار مي‌خواهيد يك سانتي‌متر بلندتر باشيد. بهترين وضعيت ايستادن و نشستن حالتي است كه بتوان يك خط فرضي باريك را تصور كرد كه از يك گوش مي‌گذرد و به ترتيب به شانه، باسن، زانو و قوزك پا مي‌رسد. اما يادتان باشد، براي اينكه بتوانيد اين سيستم را حفظ كنيد بايد آن را دايما در ذهن خود متصور شويد تا هر لحظه خود را اصلاح كنيد.
صاف بنشينيد: اگر پشت ميز كار مي‌كنيد، به صندلي تكيه دهيد. كف دو پاي خود را روي زمين بگذاريد، طوري‌كه زانوها در امتداد باسن قرار گيرند. سرتان بايد قائم باشد و چشم‌هايتان كمي به سمت پايين متمركز شود، به اين معنا كه صفحه مانيتور خيلي بالا يا پايين‌تر قرار نگيرد.
در مورد كفش‌هاي خود تجديدنظر كنيد: درست است كه كفش پاشنه بلند خيلي زيباست اما بلايي كه سر شما مي‌آورد، اصلا خوشايند نيست. همين‌طور كفش‌هاي عروسكي و صندل كه به ايستادگي و بلند شدن شما از سطح زمين كمكي نمي‌كنند. كفش‌هاي جديدي هم در بازار وجود دارد كه شما را مجبور مي‌كند راست‌تر بايستيد اما برخي فيزيوتراپ‌ها و ارتوپدها نگراني‌هايي را در مورد استفاده طولاني مدت از اين كفش‌ها و تاثيرات آنها روي مفاصل و رباط‌ها ابراز كرده‌اند. بهترين كفش براي استفاده روزمره كفش‌هايي هستند كه كمي لژ داشته باشند، جلويشان پهن باشد و قوس كف پا را پُر كنند.
كلاس‌هاي ورزشي را فراموش نكنيد: انجام ورزش‌هايي مثل يوگا و تاي چي به‌طور حتما به بهتر شدن حالت نشستن و ايستادن ما كمك مي‌كند. هر كدام از اين ورزش‌ها به خودي خود براي شما منفعت دارند. مي‌توانيد هر دو را امتحان كنيد و ببينيد كدام يك براي شما بهتر است.
نظرات بینندگان