arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

حکم اعدام عقرب سیاه ابلاغ شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حکم اعدام عقرب سیاه از سوی دادگاه کیفری استان تهران به طرفین پرونده ابلاغ شد.

به گزارش فارس، حکم اعدام متهم معروف به عقرب سیاه، از سوی شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به طرفین پرونده ابلاغ شد.

محاکمه عقرب سیاه که متهم به ربودن و آزار و اذیت تعدادی زن و دختر تهرانی است، 9 بهمن‌ماه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌ کشکولی آغاز شد.

عقرب سیاه پیش از این ۲ بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر ۲ حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.

دیوان عالی کشور تاریخ 11 آبان امسال، حکم صادره از شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه عقرب سیاه، جوانی که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان در تهران بود را نقض کرد.

با توجه به این رأی، پرونده به دادگاه کیفری ارسال ‌شد تا مجدداً مورد رسیدگی قرار گیرد.

* ساعت ۱۰ صبح 9 بهمن ماه، مأموران زندان متهم را به دادگاه آوردند اما برای آنکه متهم با شاکیان پرونده روبرو نشود و برای جلوگیری از وقوع درگیری احتمالی این فرد با‌ آنها در محل دیگری نگهداری شد. در جلسه قبل محاکمه متهم، تعدادی از شاکیان او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در ساعت ۱۱ صبح تعدادی از شکات این پرونده به داخل دادگاه آمدند که در این حین با برادر متهم درگیر شدند اما مأموران دادگاه به داخل جلسه امدند تا امنیت جلسه بیشتر حفظ شود.

* برادر متهم پرونده مدعی بود که تعدادی از شاکیان با او تماس گرفته و درخواست‌های متعددی مبنی بر پرداخت میلیون‌های پول یا تهیه وساییل مورد نیازشان را کرده‌اند.

* در مقابل این ادعا، شاکیان هم عقرب سیاه و خانواده او را متهم به تهدید می‌کردند و حتی یکی از آنها مدعی شد که شب گذشته خانواده متهم با او تماس گرفته و به آنها قول پرداخت یک دستگاه خودروی سواری در قبال اعلام رضایت داده‌اند.

*حدود ساعت 11:30 متهم را از محل نگهداری به داخل شعبه منتقل کردند و جلسه دادگاه با حضور قضات، شاکیان، متهم و نماینده دادستان آغاز شد.

* جلسه محاکمه غیرعلنی بود که بیش از 3 ساعت به طول انجامید و در این جلسه، بعد از بیان اظهارات 4 شاکی پرونده که در غیاب اکثریت شاکیان به دادگاه آمده بودند، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه فقط اتهام آدم‌ربایی و سرقت را قبول دارد، انگیزه خود از این کار را سرقت عنوان کرد. او همچنین قبول کرد که با طرح دوستی با شاکیان، آنها را ربوده و اموالشان را سرقت کرده است.

* از داخل شعبه و جریان محاکمه اطلاع زیادی در دست نبود و فقط گه‌گاهی صدای فریاد برخی شاکیان به گوش می‌رسید.

* ساعت از 14 گذشته بود که سرانجام جلسه محاکمه به پایان رسید و باز هم درگیری لفظی بین متهم و برخی شاکیان رخ داد و نکته جالب در این صحنه اصرار و پافشاری زیاد یکی از شاکیان برای حمله و ضرب و شتم متهم بود و او می‌گفت با علم اینکه ممکن است از سوی مأموران دادگاه دستگیر شود قصد حمله و ضرب و شتم متهم را دارد اما با دخالت و حضور مأموران انتظامی و حفاظت دادگاه وی از این کار باز ماند.

* بعد از خروج طرفین پرونده از دادگاه، هیئت رسیدگی کننده به پرونده وارد شور شدند و بعد از مشورت با هم، به اتفاق آراء متهم را به اعدام محکوم کردند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
4
عقرب اسمش است ،سیاه هم فامیلیش!!!!حالا هم که به اعدام محکوم شده نمیخواهند اسم واقعی طرف را اعلام کنند؟
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
1
5
زحمت کشیده اند.در کشورهای پیشرفته این جور موارد نیاز به شاکی خصوصی ندارد .دادستان خودش اقدام میکند و کل پرونده هم بیشتر یک هفته طول نمی کشد
مهدی79
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
0
4
سیامک مافی،افغانی ها، تعرض به دختر خردسال در مشهد،ماجرای اصفهان و.........
واقعاً مسئولین ما به جای تمرکز برمشکلات عراق وفلسطین و... باید فکری به حال این مسائل کنند
(انتخاب جان اگه دوست داری دیگه از این خبرا درکار نباشه منتشر کن)
نظرات بینندگان