arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

مکالمه تلفنی احمدی‌نژاد و مدودوف درباره ایران نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسای‌جمهور ایران و روسیه در ادامه رایزنی‌های مشترک خود، آخرین تحولات منطقه‌ای و بویژه اوضاع سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل سوریه بدون دخالت بیگانگان تاکید کردند.


به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد و دیمیتری مدودوف شامگاه چهارشنبه در مکالمه تلفنی، تحرکات بیگانگان برای ایجاد درگیری داخلی در سوریه و تجزیه این کشور را اشتباه و برخلاف صلح و امنیت منطقه دانسته و راهکار بهبود اوضاع سوریه را ایجاد اصلاحات با تفاهم و آرامش، بدون دخالت بیگانگان دانستند.
 
روسای جمهور دو کشور با تاکید بر این‌که اصلاحات در سوریه باید به دست سوری‌ها و فارغ از دخالت بیگانگان انجام شود بر تلاش گسترده‌تر دو کشور برای جلوگیری از دخالت برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و همپیمانان منطقه‌ای آن‌ها برای ایجاد جنگ داخلی و تجزیه سوریه تاکید کردند.


احمدی‌نژاد و دیمیتری مدودوف همچنین لزوم تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌های نزدیک تهران – مسکو و تلاش مشترک برای حل و فصل مسایل منطقه‌ای بویژه سوریه را با تقویت تفاهم و همدلی مورد تاکید قرار دادند.
 
احمدی‌نژاد در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اهمیت تحولات منطقه‌ای، تمرکز همکاری‌های نزدیک تهران – مسکو را به منظور حل و فصل این تحولات به نفع صلح و آرامش مورد تاکید قرار داد و گفت: ایران و روسیه با توجه به برخورداری از مواضع و دیدگاه مشترک، باید تحرکات گسترده‌تری را برای کمک به برقراری صلح در منطقه و جلوگیری از دخالت بیگانگان صورت دهند.

 

دیمیتری مدودوف نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر این‌که تحولات سوریه باید توسط سوری‌ها و با حفظ احترام به حاکمیت ملی سوریه سامان یابد، تصریح کرد: برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و کشورهای هم‌پیمان آنها در خلیج فارس به دنبال تجزیه سوریه هستند و این موضوع، خطری برای امنیت منطقه است و در این زمینه ایران و روسیه می‌توانند با همکاری‌های نزدیک خود گام‌های موثری در حل و فصل مسالمت‌آمیز اوضاع سوریه بردارند.
 
رییس‌جمهور روسیه همچنین بر لزوم هماهنگی مواضع تهران - مسکو درباره تحولات منطقه و به ویژه سوریه تاکید کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
0
لطفاً یکی بیگانه رو برای من تعریف کنه من کلاً با تعاریف مفاهیم مشکل دارم.لطفاً این درخواست عاجزانه رو هم منتشر کنید.
قنواتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
1
آقای احمدی نژاد از طرف ما از آقای مدودوف بابت تحویل به موقع نیروگاه اتمی بوشهر و سامانه موشکی اس-300 تشکر کنید . مرسی
نظرات بینندگان