arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

گزارش محرمانه از گرایشات جوانان یهودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: گرایش روزافزون جوانان یهود به جنبش‌های صلح‌طلب و "کمپین جهانی تحریم اسرائیل" در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان نگرانی صهیونیست‌ها را به دنبال داشته است.

نشریه "‌امریکن ‌فری‌پرس" نوشت: خبرگزاری فرانسه گزارش محرمانه‌ای از اسرائیل منتشر کرده است مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها به شدت نگران هستند که جوانان یهودی علاقه‌مندی خود  به اسرائیل را از دست می‌دهند تا حدی که به دلیل جنایت‌های حزب لیکود علیه فلسطینیان مورد انزجار دیگران هستند و از این‌رو از یهودی بودن خود تنفر پیدا کرده‌اند.

در دهه‌های گذشته هرگاه یهودیان آمریکایی علاقه‌مندی خود را نسبت به اسرائیل از دست می‌دادند، "نهاد غیررسمی وتبلیغاتی حامی اسرائیل" با نگرانی از مورد تهدید واقع شدن اسرائیل، اقدام به حمایت‌های مالی از یهودیان می‌کرد.

اما امروزه بیشتر جوانان یهود با پیوستن به جنبش‌های صلح‌طلب اقدام به حمایت از "کمپین جهانی تحریم اسرائیل‌" می‌کنند. این کمپین با ترغیب مصرف‌کنندگان به تحریم کالاهای اسرائیلی در نظر دارد تا با تشدید فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل این رژیم را برای به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان تحت فشار قراردهند.

این "کمپین جهانی‌" در هفته اول فوریه اقدام به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حقوق فلسطینیان در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا کرده بود و شماری از یهودیان بومی اسرائیل اعتصاب پیش‌دستانه‌ای را علیه این کنفرانس به راه انداختند.

صهیونیست‌ها برای مقابله با این جنبش که در ایالت پنسیلوانیا برگزار شده بود اقدام به فراخواندن اشخاص مهم از جمله "جیمز ولسی" رئیس سابق سیا، مبلغان حامی اسرائیل، مدافعان شکنجه و "آلن درشوتز" استاد حقوق دانشگاه هاروارد کرد تا با به راه انداختن اقدامات تبلیغی در حمایت  از اسرائیل اقدام به برهم زدن این کنفرانس کنند.

در این کنفرانس که حامیان طرفدار حقوق فلسطینیان حضور داشتند انجمن‌های طرفدار اسرائیل توسط صهیونیست‌ها فراخوانده شده بودند تا هرگونه انتقاد از اسرائیل را سرکوب کنند.

"امی گوتمن" رئیس دانشگاه پنسیلوانیا با انتشار نامه‌ مورخ 2 فوریه اعلام کرد: ما همچنان در حمایت از اسرائیل ثابت‌قدم هستیم و به صراحت اعلام می‌کنیم که از اهداف "کمپین تحریم اسرائیل" حمایت نمی‌کنیم.

"گوتمن" و"دیوید کوهن" هیئت رئیسه دانشگاه تمام تلاش خود را انجام دادند تا قویا مخالفت خود را با این جنبش اعلام کنند.

به رغم اقدامات دانشگاه و فضای رعب‌آور آن‌، برگزاری کنفرانس یک موفقیت بزرگ بود و "سوزان ابولهوا" از حامیان جنبش به ایراد سخنان صریحی پرداخت و با بیان اینکه صدها قانون و اقدامات نظامی اسرائیل ناقض حقوق فلسطینیان است به تشریح 20 عمل غیرقانونی اسرائیل پرداخت. از جمله غیرقانونی اعلام  کردن توسعه روستاهای عربی و بازداشت زندانیان فلسطین بدون انجام محاکمه.

وی در پایان سخنرانی‌اش خطاب به اسرائیل بیان داشت : شما همه چیز را از ما گرفته‌اید ولی نمی‌توانید مقاومت ما را بشکنید .

بسیاری از سخنرانان کنفرانس یهودیان منتقد جنایت‌های اسرائیل بودند و شمار زیادی از جوانان یهودی در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

یکی از شرکت‌کنندگان یهودی در این کنفرانس بیان داشت: با هدف حمایت از"عدالت و برابری" برای فلسطینیان در این کنفرانس شرکت کرده است.
نظرات بینندگان