arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

اوباما: ثروتمندان بايد سي درصد ماليات بپردازند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هنروستان تایمز نوشت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت قصد دارد با هدف کاهش فشار بر سطح متوسط جامعه، مالیات قشر ثروتمند آمریکا را تا سی درصد افزایش دهد. این روزنامه در نسخه اینترنتی خود نوشت: باراک اوباما اعلام کرد دولت باید مالیات قشر متوسط جامعه را کاهش دهد تا فشارهای معیشتی بر آنها تعدیل یابد.

وی تصریح کرد کسانی که سالانه درامدی بالغ بر یک میلیون دلار دارند باید سی درصد درامد خود را مالیات دهند.

رئیس جمهور گفت«کنگره باید این لایحه را تصویب کند».

وی ادامه داد«اگر شخصی درامدی بالغ بر یک میلیون دلار در سال دارد باید دست کم سی درصد مالیات پرداخت کند». اوباما در ادامه سخنرانی خود از بردباری مردم به خاطر تحمل فشارهای معیشتی و افزایش قیمت ها تشکر کرد و گفت، اگر نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره درباره کاهش مالیات بر درآمد قشر متوسط جامعه به توافق برسند، میزان مالیات بر درآمد یکصد و شصت میلیون کارگر کاهش خواهد یافت. اوباما گفت، کنگره در حال بررسی قانونی است تا بتواند به نحوی خسارت افرادی را که از افزایش بهره وام های مسکن متضرر شده اند، جبران کند.

در حال حاضر دولت تلاش کرده است نرخ بهره بانک ها را در کمترین سطح و تقریبا به صفر نگه دارد. اوباما تاکید کرد دولت قصد دارد تسهیلاتی برای مشاغل کوچک و متوسطی که می خواهند کالاهای خود را به خارج از کشور صادر کنند، فراهم کند.
نظرات بینندگان