arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰

بان کی مون: 1+5 از لفاظی علیه ایران خودداری کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از قدرت‌های جهانی خواستار خودداری از "لفاظی‌های بی‌فایده" در زمینه برنامه هسته‌ای ایران شده است.
 

به گزارش پرس تی وی ، یک سخنگوی بان روز چهارشنبه (۳ اسفند) گفت، دبیرکل سازمان ملل معتقد است که برخی کشورهای عضو دائم شورای امنیت باید به لفاظی‌های بی‌فایده در زمینه برنامه هسته‌ای ایران پایان دهند و تلاش‌ها برای از سرگیری گفت‌وگوها در این زمینه را تسهیل کنند.

وی با تکرار تاکید بان کی مون بر "گفت‌وگوهای سازنده و جدی" میان ایران و ۱+۵ (انگلیس، چین، فرانسه، امریکا روسیه و آلمان) نسبت به ازسرگیری فوری این گفت‌وگوها ابراز خوش‌بینی کرد.

ایران و ۱+۵ تاکنون دو بار یکی در دسامبر ۲۰۱۰ در ژنو و دیگری در ژانویه ۲۰۱۱ در استانبول ترکیه با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

در حالی که تهران آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگوها در زمینه‌های مشترک اعلام کرده، تاکید کرده است که از حقوق خود چشم‌پوشی نخواهد کرد.

امریکا، رژیم اسرائیل و متحدان اروپایی آن‌ها تهران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای‌اش متهم کرده و این اتهام را دست‌آویزی برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی و یک جانبه علیه جمهوری اسلامی قرار داده‌اند.

با این وجود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت تولید سلاح اتمی پیدا نکرده‌اند.

ایران یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بر حق دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای برای مقاصد غیرنظامی تاکید دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
3
3
بدبختا بد جوری قافیه رو باخته اند.ایران با تحریم سوری فروش نفت به انگلیس و فرانسه به تمام حیثیتشون آتش زد.اگه ایتالیا،اسپانیا و یونان رو هم تحریم کنیم که دیگه منفجر میشن.چهره ی به ظاهر کارشناسان وطن فروش خارج نشین که با دهانی تا بنا گوش باز علیه ایران حرافی میکردند،الان دیدن داره.
نظرات بینندگان