arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰

ورود رهبر انقلاب برای جلوگیری از حذف نخبگان امنیتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز از حذف نخبگان انتقاد کرد.


حجت الاسلام ابولحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت و گوی مشروح خود با خبرآنلاین ضمن بیان برنامه های ائتلاف بزرگ اصولگرایان با تاکید بر شعار جذب حداکثری گفت: جذب حداکثری یعنی اینکه از همه ظرفیت‌های کشور استفاده بشود. از طرد و نفی و رد این‌ها جلوگیری بکنیم. این‌ها خودش خیلی تاثیر گذار است. همین بدبختی ای که بر سر کشور آمده است به خاطر این است که یک زمانی که ما فقط 500 میلیون دلار ذخیره ارزی داشته‌ایم با مدیریت درست توانسته‌ایم بازار ارز را کنترل کنیم اما اکنون که به قول خود مسئولین بالاترین ذخیره ارزی را داریم نمی توانیم بازار را کنترل کنیم. از این معلوم میشود که کسانی مسئول هستند از همه ظرفیت مدیریتی کشور بهره نمی گیرند.


وی گفت: همه حرف ما این است که کشور برای این فشل شده است که از همه ظرفیت‌های مدیریتی کشور بهره نمی گیرد. همه رد شده اند، همه طرد شده اند. همه دفع شده اند. این شعار مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری روی زمین مانده است. شما می دانید این اصطلاح اصولگرایی چه سالی متولد شد؟ 1378. این اصطلاح را خود آقا مطرح کردند. فرمودند که اصولگرایی 4 تا ویژگی دارد. کسی که اسلام ، انقلاب، رهبری حضرت امام و ولایت فقیه را قبول دارد اصولگراست. آیا واقعا تمام کسانی که این 4 تا ویژگی را دارند در صحنه سیاسی کشور نقش دارند؟ یا یک گروه اندکی هستند؟

 

آیا واقعا در همه جای دنیا نخبگان سیاسی و اقتصادی و امنیتی شان را به بهانه بازنشستگی طرد می کنند. این چیزی است که اتفاق افتاد. ما چقدر ذخیره انسانی سی ساله مان را در این مدت دولت آقای احمدی نژاد از دست دادیم؟ چقدر نخبگان کارآمدمان را از دست دادیم؟ کار به جایی رسید که در پاره‌ای از موارد مقام معظم رهبری در مورد نخبگان امنیتی وارد عمل شدند. در سیاست خارجی هم همینطور. بسیاری از افراد کارکشته را در حوزه سیاست خارجی حذف کردیم و واقعا چه چیزی را جایگزین آن کردیم؟ ما در این پیروزی‌های پی در پی ملت های مسلمان منطقه چه استفاده‌ای کرده‌ایم؟

نظرات بینندگان