arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰

حسنی مبارک: کمکی که من به ملت فلسطین کرده ام، هیچ کس نکرده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با مشخص شدن روز اعلام حكم رئيس جمهور سابق مصر، وي طي نامه‌اي مدعي شد كه تمامي اقداماتش در زمان رياست جمهوري‌اش در راستاي حمايت از شهروندان مصري بوده است.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الراي العام چاپ كويت، حسني مبارك، رئيس جمهور پيشين مصر طي نامه‌اي به دادگاه رسيدگي به اتهامات وي عنوان داشت: عمرم را در خدمت به ملت و مصر در زمان جنگ و صلح سپري كردم و زماني مسئوليت رياست جمهوري مصر را به من سپردند كه كشور شاهد بي‌ثباتي بود.

وي در ادامه افزود: طي دوران حكومت خود براي آباداني كشور و تقويت حاكميت مصر تلاش كردم و در اين راستا اقدامات زيادي انجام دادم.

حسني مبارك در اين نامه كه به منزله دفاعيه وي محسوب مي‌شود، آورده است: طي دوره رياست جمهوري من مشكلات اقتصادي مصر كاهش يافت و ما توانستيم اقتصاد مصر را تا حدود زيادي پيش ببريم و بيش از 50 درصد از بدي‌هاي خارجي مصر را بپردازيم.

رئيس جمهور سابق مصر با اشاره به تلاش‌هاي خود در جلوگيري از ورود مصر به جنگ‌ها و اختلافات منطقه‌اي گفت: از روز اولي كه رياست جمهوري مصر را برعهده گرفتم براي حمايت از امنيت ملي مصر تلاش كردم و بر حاكميت و استقلال كشور تاكيد داشتم.

وي ادامه داد: در حد توان نگذاشتم مصر به درگيري‌ها و اختلاف‌هاي منطقه‌اي و جهاني كه باعث كشته شدن ملت مصر مي‌شد وارد شود و مصر را به جايگاه والايي در منطقه و جهان رساندم.

حسني مبارك در اين نامه تاكيد كرد: در زمان رياست جمهوري من هر ديكته و فشارهاي خارجي را رد كرديم و نگذاشتيم كه مصر تسليم فشارهاي خارجي و نظامي شود.

رئيس جمهور پيشين مصر در اين نامه آورده است: ما در آزادي كويت شركت كرديم و با جنگ عراق مخالفت كرديم و همواره مدافع مسائل عربي از جمله مساله فلسطين بوديم.

حسني مبارك ادامه داد: كمك‌هايي كه ما به ملت فلسطين كرده‌ايم هيچ كشوري به فلسطينيان نكرده است.

رئيس جمهور پيشين مصر تاكيد كرد: اولويت من در رياست جمهوري مصر اين بود كه مصر را از اختلاف‌ها و جنگ‌هاي ويرانه كننده منطقه حفظ كنم و براي ارتقاي جايگاه مصر در جهان بكوشم.
نظرات بینندگان