arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰

ساخت دو هتل در فرودگاه امام خمینی توسط یک شرکت فرانسوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) اواخر تابستان 1391 صاحب هتل مي‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اين قول مدير شركت سرمايه‌گذار هتل فرودگاهي امام (ره) است كه اعتقاد دارد: بهره‌برداري از پروژه‌اي در زميني به وسعت 48هزار مترمربع در 25 تا 26ماه خيلي هم خوب است.

سيدعمادالدين قاضوي درباره‌ي پروژه‌ي هتل فرودگاهي كه در نزديك فرودگاه بين‌المللي امام (ره) در حال ساخت است، توضيح داد: اين پروژه شامل دو هتل سه و چهار ستاره‌ با ظرفيت 200 و 300 اتاق است كه تحت برند شركت فرانسوي «accor» ساخته مي‌شوند.

وي بيان كرد: نام اين هتل‌ها، سه ستاره‌ي «LBIS» و چهار ستاره‌ي «NOVOTEL» است كه اگر قرارداد با اين شركت فرانسوي نهايي شود و تحريم‌ها فشار نياورد،‌ با همين نام‌ها بهره‌برداري خواهند شد.

او ادامه داد: زمين اين پروژه كه 47هزار و 557 مترمربع است، توسط دولت تأمين شده و سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري آن نيز برعهده‌ي اين شركت خصوصي سرمايه‌گذار است و پس از 25 سال، اين دو هتل با تمام امكانات، به دولت منتقل خواهند شد.

قاضوي گفت: اين هتل‌ها در كنار يكديگر قرار دارند و هنگام بهره‌برداري، مشاعات و مدير مشتركي خواهند داشت؛ ولي دو نوع خدمات متناسب با سطح اين هتل‌ها ارائه مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه قسمت دوم زمين اين پروژه اواخر تيرماه 1389 به شركت سرمايه‌گذار تحويل داده شد، ولي بخشي از كارهاي اجرايي آن از اوايل سال 1389 آغاز شده است، در پاسخ به اين پرسش كه چرا با توجه به لحاظ شدن هتل فرودگاهي در پروژه‌ي فرودگاه امام (ره)، تحويل زمين و ساخت اين پروژه با تأخير انجام شد؟ اظهار كرد: درباره‌ي دير تحويل دادن زمين بايد مسؤولان فرودگاهي پاسخ دهند كه چرا اين‌قدر دير سرمايه‌گذار پيدا كردند‌؛ ولي آنچه به ما ربط دارد، اين است كه شركت سرمايه‌گذار 14 دي‌ماه 1388 تأسيس شد و قرارداد پيمانكاري اين پروژه نيز پنج‌ماه بعد از تأسيس امضا شد و بهره‌بردراي از آن در مدت 25 تا 26 ماه خيلي خوب است.

او تأكيد كرد: تلاش مي‌كنيم اين پروژه در همين زميني كه مشخص شده است،‌ به بهره‌برداري برسد‌، چون از نظر سرمايه‌گذار هرچه پروژه‌اي سريع‌تر بهره‌برداري شود، بازگشت سرمايه‌ي آن نيز سريع خواهد بود كه اين به نفع ماست.

قاضوي درباره‌ي مبلغ سرمايه‌گذاري در اين پروژه، بيان كرد: حجم كل سرمايه‌ي اين پروژه 789ميليارد و 69ميليون و 30هزار و 710 ريال است كه حدود 400ميليارد ريال آن از بانك توسعه‌ي صادرات تأمين شده و متناسب با پيشرفت فيزيكي، اين مبلغ بازگشت داده مي‌شود.

مدير شركت سرمايه‌گذار هتل فرودگاهي با بيان اين‌كه طرح‌هاي اين هتل از نظر معماري و مهندسي مورد تأييد شركت «accor» فرانسه است،‌ افزود: مشكل ما در اين پروژه بهره‌برداري ساختمان، معماري يا مسائل فني آن نيست، بلكه مسأله، اين است كه هرچند تحريم‌ها فعلا تأثيري نداشته‌اند‌، ولي اين احتمال فرض مي‌شود كه اگر براي گشايش اعتبارات در بعضي بانك‌ها محدوديت پيش آيد، چه بايد كنيم، هرچند آنچنان هم دست ما بسته نيست و كارهاي خود را انجام مي‌دهيم.

او تأكيد كرد: اين هتل، فرودگاهي و تجاري است و كاربري اصلي آن تفريحي يا عمومي نيست.

وي ادامه داد: با توجه به اين رويكرد‌، جامعه‌ي هدف اين هتل 500 اتاقه‌، نخست كاركنان شركت‌هاي حمل‌ونقل و هواپيمايي خارجي و همچنين شركت‌هاي هواپيمايي ايراني است كه 30 درصد ظرفيت به آن‌ها اختصاص داده شده است.

قاضوي اظهار كرد: مسافران ايراني كه قصد سفر به خارج از كشور را دارند و توقف كوتاهي در اين فرودگاه خواهند داشت، مي‌توانند از اين هتل استفاده كنند،‌ ضمن آن‌كه اين مجموعه مي‌تواند يك هتل بين راهي نيز تلقي شود.

وي درباره‌ي شرايط نرخ‌گذاري اين هتل نيز توضيح داد: چون هتل فرودگاهي تحت برند شركت فرانسوي «accor» است بايد قيمت بين‌المللي هم بدهد‌. وقتي استاندارد اين شركت را رعايت مي‌كنيم‌، نرخ هم بايد تحت اين استاندارد باشد و ما هم انتظار داريم همان نرخ بين‌المللي را بدهيم.

او اضافه كرد: وقتي ما خدمات استاندارد بين‌المللي بدهيم و متناسب با آن، قيمت را تعيين كنيم با رضايت مشتري نيز مواجه مي‌شويم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
4
14
اون بیچاره شرکت ترکیه ای را بیرون کردند خالا پروژه را می دهتد به شرکت فرانسوی که دنبال تحریم هرچه بیشتر ماست. پشت پرده چه حبره؟؟؟!!
مجی
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
5
3
این نشانگر از هم گسیختگی سیاست های داخلی است. فرانسه پیشدار تحریم های علیه ایران و شریک هر گونه حمله احتمالی آمریکا و اسراییل به ایران و در عین سازنده هتل های ایران در فرودگاه. واقعا جای تاسف است که به چنین رفتارهای خفت باری تن می دهیم. جای عقل و درایت بصیرت در روابط اقتصاد خارجی خالی است.
نظرات بینندگان