arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰

حضور کاندیداهای رد صلاحیت شده در نمازجمعه تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر نوشت:

آخرین نمازجمعه تهران تا پیش از انتخابات نهم جلوه ظهور و بروز فهرست ها و ائتلاف های رنگین انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که البته در این میان سهم چند جبهه و ائتلاف پر رنگ تر از بقیه به چشم می خورد.

نماز جمعه این هفته تهران در شرایطی برگزار شد که حضور کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و فهرست های متنوع انتخاباتی در فاصله یک هفته به 12 اسفندماه روز برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس قابل توجه بود.

حضور برخی کاندیداهای ردصلاحیت شده این دور انتخابات در صفوف نمازجمعه تهران جلب توجه می کرد. در شرایطی که در زمانی نه چندان دور برخی گروه ها و کاندیدهای ردصلاحیت شده انتخابات از هیچ کوششی برای نشان دادن اعتراض خود چشم پوشی نمی کردند و تحصن و اعتصاب و مصاحبه مطبوعاتی را آماج حملات خود به نهادهای قانونی نظام می کردند، حضور برخی کاندیداهای شاخص مجلس در نمازجمعه تهران که این بار رد صلاحیت شده بودند تحسین برانگیز بود.

تقاطع چهار راه طالقانی- وصال، انواع و اقسام تبلیغات بود که توزیع می شد. هم تبلیغات فردی و هم گروهی و در حاشیه نماز جمعه امروز تهران تا دلت بخواهد جبهه و ائتلاف روی کاغذها شکل گرفته بود.

در میان اصلاح طلبان تبلیغات رنگین خانه کارگر جلوه بیشتری داشت. خانه کارگر که مردم تهران به نوعی به تبلیغات پرحجم اما کم هزینه آن در دوره های قبل عادت کرده بودند این بار با تبلیغات رنگی این خانه نیز مواجه شدند. نکته قابل توجه در تبلیغات جبهه کارگر وجود عکس تمام قد امام خمینی(ره) در صفحه اول تبلیغات رنگی فهرست این گروه بود که به صورت گسترده ای در سطح خیابان ها توزیع می شد.
 
علیرضا محجوب هم که در میان سیاسیون و خبرنگاران به دلیل ورود به مجلس در دور دوم انتخابات های مجالس پنجم، ششم، هفتم و هشتم به "مرد دور دوم انتخابات" مشهور است این بار عزم خود را برای ورود در دور اول انتخابات به مجلس شورای اسلام عزم کرده و تبلیغات فردی پررنگی را در نمازجمعه تهران توزیع کرده بود.
 
در میان فهرست های اصولگرایی اما بیشترین تبلیغات و شور انتخاباتی متعلق به جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان بود.
 
عکس دو رنگ سیدحسن نصرالله با آرم پایداری، زندگینامه 4 رنگ و 7 لتی فهرست 30 نفره نامزدها، تبلیغ تک رنگ و دو صفحه ای در قطع A4 متعلق به دانشجویان حامی این جبهه، بخشی از تبلیغات پرحجم این جبهه تازه تاسیس در نمازجمعه امروز تهران بود.
 
نشریه دیگری هم با عنوان "پایداری چه می گوید؟" تحت عنوان شاخه دانشجویی پایداری در قطع A3 و 4 صفحه ای تک رنگ در خیابان های اطراف دانشگاه تهران توزیع می شد. "شاخه دانشجویی حامی جبهه پایداری" و "شاخه دانشجویی پایداری" هرچند که نامهای به ظاهر مشابه داشتند اما هرکدام جداگانه اقدام به تبلیغ برای جبهه متبوع خود می کردند.
 
 
وی‍ژه نامه انتخاباتی هفته نامه 9 دی نیز که مدیرمسئول آن حجت الاسلام حمیدرضا رسایی یکی از چهره های شاخص جبهه پایداری است به همراه ویژه نامه هفته نامه پرتو که مسئولیت سیاسی آن به عهده حجت الاسلام قاسم روانبخش است در تیراژی گسترده در میان نمازگزاران توزیع می شد. البته تبلیغات فردی نیز برای برخی اعضای جبهه پایداری وجود داشت.
 
نکته جالب توجه در تبلیغات جبهه پایداری این بود که علی رغم اظهارات سخنگو و چهره های شاخص این جبهه مبنی بر عدم هزینه کرد از آیت الله مصباح یزدی در تبلیغات انتخاباتی، بیشتر افرادی که تبلیغات این جبهه را توزیع می کردند در اقدامی مشترک، لیست جبهه پایداری را "فهرست علامه مصباح" معرفی می کردند.
 
جبهه متحد اصولگرایان هم که از 19 حزب و تشکل سیاسی اصولگرا تشکیل شده است تبلیغات پررنگی در نمازجمعه این هفته تهران داشت.
 
ویژه نامه 4 برگی و تک رنگ جبهه متحد با تیتر بیانیه جامعتین، پوستر چهاررنگ 30 کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در قطع 50 در 70، برگه های تک رنگ کوچک فهرست 30 نفره جبهه متحد و از همین مدل در یک قطع بزرگتر که احتمالا برای افراد عینکی! منتشر شده بود از تبلیغات جبهه متحد اصولگرایان در این روز بود.
 
ویژه نامه جوانان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تیتر "چرا جبهه متحد اصولگرایان؟" هم یکی دیگر از فعالیت های جبهه متحد در حوزه اطلاع رسانی بود.
 
تبلیغات فردی برخی از کاندیداهای فهرست هم بیشتر خودنمایی می کرد. مثلا یک نوجوان بنر سفیدی را به گردن خود آویخته بود و اسم کاندیدای مورد علاقه اش را بزرگ با برگه های روی آن نوشته بود.
 
 
برخی کاندیداها هم که مشتری ثابت نمازجعه تهران هستند در میان جمعیت مورد سوال نمازگزاران بودند. علیرضا زاکانی رئیس ستاد جبهه متحد اصولگرایان درست سر چهار راه طالقانی-وصال در حلقه نمازگزاران مشغول صحبت بود و بحث مفصلی با جوانان می کرد.
 
سردار محمد کوثری هم تنها در امتداد خیابان طالقانی به سمت خیابان فلسطین قدم می زد. مجتبی رحماندوست هم با عصای زیر بغل حسابی فعال بود و خودش هم گاهی تبلیغات دست مردم می داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
8
162
اونها که اعتراض میکردند نقطه ضعف نداشتند اینو یادت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
احسنت، البته اونی که از راه منطقی اعتراض می کنه، نه با هیاهو، جاروجنجال و ردگم کنی!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
آفرین کاملا درسته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
9
132
مقایسه ناحقی بود.هرکسی اگه ببینه حقش ضایع میشه باید اعتراض کنه
نظرات بینندگان