arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

حمید فرخ‌نژاد در مسکو + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تولید پروژه تاریخی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری با بازی حمید فرخ‌نژاد وارد مرحله دوم شد.

به گزارش خبرآنلاین، با پایان فیلمبرداری سکانس‌های مسکو مرحله دوم تولید پروژه «استرداد» با بازگشت گروه به ایران آغاز خواهد شد.

در مسکو اماکن تاریخی چون کاخ کرملین، میدان سرخ، کلیسای اصلی مسکو، پناهگاه 42 به عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است.
دراین سکانس‌ها حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، منصور چراغی پور، صالح میرزآقایی و ... مقابل دوربین رفته‌اند.
 
 
در مرحله بعدی تولید، سکانس‌های جنگی با اضافه شدن پوریا پورسرخ به پروژه در مناطق شمال کشور در دریای خزر و بر روی کشتی فیلمبرداری خواهد شد.

در حال حضور گروه صحنه و لباس به مدیریت ایرج رامین‌فر و گروه تولید در ایران به مدیریت طهورا ابوالقاسمی مشغول آماده‌سازی دکور‌ها، لباس‌ها، لوکیشن‌ها و ابزار‌های مورد نیاز برای ادامه جریان فیلمبرداری هستند.
 
 
پروژه «استرداد» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی و به تهیه‌کنندگی محسن‌علی‌اکبری است. این فیلم برای اولین بار به بازخوانی برهه حساسی از تاریخ معاصر کشورمان می‌پردازد.

حساسیت‌های فراوان تاریخی که روایت‌های گوناگون مورخان و همچنین خاطرات به جای مانده از آن سال‌ها پیرامون درگیری ناخواسته ایران در جنگ‌جهانی دوم با وجود اعلام بی‌طرفی سبب شد، زمان طولانی‌ برای بازنویسی‌های چند‌باره فیلمنامه اختصاص داده شود.

 
طرح اولیه این فیلمنامه را رضا زاده به نگارش در آورده و علی غفاری در سومین فیلم بلند سینمایی‌اش یکی از دشوارترین فیلمنامه‌های تاریخی را کارگردانی می‌کند.

او بیش از 20 سال در عرصه سینما فعالیت داشته و تجربه کار در پروژهایی از جمله «در چشم باد»، «یوسف پیامبر»، «نردبان آسمان» و ... را دارد. پیش‌بینی می‌شود «استرداد» برای اولین بار در سی ‌‌و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیاید.
محمود کلاری مدیر فیلمبرداری و حسن زاهدی صدابردار این فیلم و سیما تیرانداز بازیگردان آن هستند.

نظرات بینندگان