arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

محبوب ترین موزه جهان کدام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

طبق آخرین آمارهای منتشر شده موزه لوور پاریس با 5 درصد افزیش از نظر جذب بازدید کننده که برابر با 8.8 میلیون نفر درسال 2011 است، درصدر جدول رتبه بندی موزه های جهان قرار دارد.

این موزه که تا سه سال پیش نیز هر سال 8.5 میلیون توریست را بخود جذب کرده طبق آمار اعلام شده از سوی مقامات رسمی میراث فرهنگی فرانسه، امسال با 5 درصد رشد بیشتر، توجه توریست‌های امریکایی و همچنین توریست‌های جدید از اقتصادهای نوظهور جهانی را بخود جلب کرد.



بنا به همین گزارش این جهش در تعداد بازدیدکنندگان موزه احتمالا نشان از آن دارد که در شرایط رکود اقتصادی مردم برای فرار از واقعیت‌های زندگی روزانه به هنر پناه می‌برند.

طبق همین گزارش و به نقل از تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از 20 موزه جهان که بیشترین تعداد بازدید‌کننده را دارند در شهر های پاریس، واشنگتن دی سی و نیویورک سیتی قرار دارند.

"موزه اسمیت سونیان" پس از موزه لوور پاریس محبوب‌ترین موزه در فهرست پر بازدید کننده‌ترین موزه‌های جهان است. سپس "موزه هوافضا"در واشنگتن دی سی است که در ردیف بعدی قرار دارد و با جذب 8.3 میلیون بازدید کننده در سال 2010 اهمیت جهانی ویژه‌ای یافته است.

این درحالی است که موزه ملی تاریخ طبیعی واشنگتن دی سی نیز موفق به جذب 6.8 میلیون بازدید‌کننده شده که در جایگاه بعدی است.

طبق همین گزارش‌ها محبوبیت موزه اسمیت سونیان عمدتا ناشی از دو امتیاز ویژه است. نخست رایگان بودن بازدید، دوم موقعیت جغرافیایی آسان آن است که درست کنار مرکز ملی تجارت قرار گرفته که دسترسی به موزه را برای بازدید کنندگان بیشتری آسان کرده است.

دیگر موزه های جهانی که دراین فهرست جای دارند، شامل موزه بریتانیا، و موزه ورسای هستندکه در ردیف‌های بعدی جای گرفته‌اند. موزه ملی کره در سئول نیز تنها موزه از آسیاست که دراین جدول جای گرفته است.
نظرات بینندگان