arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

شیخ‌الاسلامی:قانون کار نهایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پانا نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بی‌دلیل سنگ جامعه کارگری و کارفرمایی را به سینه نزنید، گفت: اصلاح قانون کار با اتفاق‌نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی نهایی شد.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی اظهار داشت: به‌دنبال این بودیم که قانون کار را با تفاهم شرکای اجتماعی و جامعه کارگری و کارفرمایی تهیه شود.

وی عنوان کرد: 6 ماه پیش پس از پایان پیش‌نویس اصلاح قانون کار در وزارتخانه، پیش‌نویس در اختیار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی قرار گرفت و در این مدت نشست‌های بسیاری برای بررسی قانون برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کردند که پیش‌نویس قانون نهایی شده است و قرار است به وزارتخانه ارائه شود.

شیخ‌الاسلامی با بیان این‌که همه اصلاحات مورد نظر در قانون کار به‌صورت اجماع نظر جامعه کارگری و کارفرمایی نهایی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این اقدام مهم با اتفاق‌نظر اصلاحات صورت گرفت.

وی گفت: با توجه به این‌که جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت بر این قانون اشتراک نظر دارند، در مجلس نیز تغییر زیادی نخواهد کرد و به‌سرعت به تصویب می‌رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کسانی که سنگ دفاع از جامعه کارگری و کارفرمایی به سینه می‌زنند، با ملاحظه این‌که نمایندگان این گروه بر قانون کار اتفاق نظر دارند، بی‌دلیل به انتقاد نپردازند.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: اصلاح قانون کار در یک فضای تعاملی، دوستانه و مثبت روند گفت‌وگوهای اجتماعی در مهم‌ترین موضوع چالشی بسازیم و این فضای گفتمانی سرلوحه ارزشمند برای کشور است.
نظرات بینندگان