arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

لاریجانی: در كشور بحث‌هاي سياسي كم‌خاصيت وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نامزدهای انتخابات مجلس مبنی بر اینکه افراد به دنبال تخریب دیگران نباشند، گفت: کسانی که مرید رهبری هستند،‌ نباید به دنبال تخریب دیگران باشند.

به گزارش انتخاب، علي لاريجاني، با بيان اينکه مردم مي‌دانند چه كساني اهل غوغاسالاري و چه كساني اهل عمل هستند، ضمن اظهار تاسف از سوق يافتن فضاي سياسي به تخريب چهره‌هاي سياسي،‌ افزود: كسي كه ولايت‌مدار است، نبايد به دنبال تخريب ديگران باشد.

نماينده مردم قم در مجلس، با حضور در جمع اهالي دهستان قاهان قم، با بيان اينکه تخريب چهره‌ها به ضرر انقلاب و به ضرر كسي است كه اقدام به تخريب ديگران مي‌كند و چنين شخصي ابتدا در پيشگاه الهي خود را خوار مي‌كند، ادامه داد: اين دسته افراد كه در مورد ديگران حرف‌هاي دروغ مي‌زنند، لكه‌ سياهي در پرونده خود به ثبت مي‌رسانند.

لاريجاني با اشاره به اينكه در كشور بحث‌هاي سياسي كم‌خاصيت وجود دارد، اظهار داشت: راه ما راه آباداني است و مساله مهم امروز كشور، انتخابات است.

وي با بيان اينكه كار اصلي مسئولان سروصداي سياسي نيست و مردم مسئولان را براي سر و صداي سياسي انتخاب نمي‌كنند، افزود: برخي فكر مي‌كنند، ماموريتشان درست كردن اين نوع سروصداهاست.

نماينده مردم قم در مجلس، با تاكيد بر تمركز مسئولان بر آباداني در كشور ادامه داد: اگر در كشور آباداني اصل باشد، هيچ فردي نمي‌تواند به كشور تعرض كند و همه بايد هماهنگ با رهبر معظم انقلاب به دنبال رفع مشكلات باشند.

لاريجاني با بيان اينکه انتخابات مهمترين مساله امروز كشور است، افزود: امروز بسياري چشم‌ها به ايران دوخته شده است، اما مردم با وجود برخي دلخوري‌ها باز هم به همراهي انقلاب خواهند آمد.
 
وي با بيان اينكه دشمنان براي راهپيمايي 22 بهمن نيز قصه‌خواني‌هاي بسياري داشتند، تصريح كرد: مردم جواب غربي‌ها و «جوجه ديكتاتورها»ي منطقه را به خوبي دادند.
 
رئيس مجلس، با بيان اينكه مردم در سخت‌ترين شرايط هوشيارانه حامي انقلاب بوده‌اند، گفت: در زمان دفاع مقدس كه همه قدرت‌ها جمع شدند تا اراده ملت ايران را در هم بشكنند، ملت با همه وجود به صحنه آمد.
 
وي با اشاره به اعترافات ديكتاتورهاي عربي در ارتباط با همراهي صدام در حمله به ايران، تصريح كرد: در ايران تازه انقلاب شده بود اما همه شرق و غرب و منطقه دست به دست هم داده بودند تا انقلاب را از پا درآورند.
 
رهبري و مردم دو رکن اساسي جمهوري اسلامي
 
رييس قوه مقننه، با اشاره به شرايط داخلي كشور در سال‌هاي نخستين انقلاب اظهار داشت: در آن زمان كار بني صدر فتنه‌گري در داخل كشور بود و او عليه جمهوري اسلامي و حزب جمهوري اسلامي اقدام مي‌كرد.
 
وي با اشاره به اينكه در آن هنگام صف‌كشي‌ها كاملا روشن بود و نيروهاي انقلابي كاملا راه خود را از بني‌صدر جدا كردند، اين سئوال را مطرح كرد كه چه چيزي مانع از آن شد تا در برابر اين فشارها انقلاب ساقط نشود؟
 
نماينده مردم قم در خانه ملت، نخستين عامل اين مسئله را رهبري حكيمانه امام راحل(ره)‌ دانست و گفت: اين حضرت امام (ره) بود كه با شجاعت به صحنه آمد و همه فتنه‌گران داخلي را سر جاي خود نشاند.
 
وي ادامه داد:‌ ابتدا امام راحل(ره)‌ بني صدر را از فرماندهي كل قوا عزل كرد و سپس مجلس به حساب او رسيد.
 
لاريجاني ركن دوم تداوم انقلاب را حضور مردم برشمرد و اظهار داشت: كاري كه مردم در دفاع مقدس كردند كاري ساده نبود. در شرايط جنگ با نفت هفت دلار هم بايد مايحتاج مردم تهيه و هم تجهيزات جنگ فراهم مي‌شد.
 
وي نكته مهم حاصل از مبارزات دفاع مقدس ملت ايران را يكپارچگي صفوف دانست و گفت: ملت ايران نشان داد كه ملت بزرگي است و كسي نمي‌تواند در صفوف آن اختلاف ايجاد كند.
 
تهديدات دشمنان ناشي از ترس آنها از ملت ايران است
 
رئيس مجلس، تهديدهاي فعلي دشمنان براي حمله به ايران را ناشي از ترس آنان از ايران دانست و افزود: آنها مي‌دانند كه اگر با ايران مقابله كنند، گرفتار مي‌شوند.
 
وي با بيان اينكه ملت ايران بيدار است و پاي خون شهيدان خود ايستاده، ادامه داد: ملت ايران نمي‌گذارد كسي به اين كشور نگاه چپ كند. البته نبايد تهديدات را ناديده بگيريم اما سروصداها از سر قدرت نيست.
 
لاريجاني با اشاره به سياست‌هاي مغرضانه دولت‌هاي غربي نسبت به مسئله هسته‌اي ايران و فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در ارتباط با مسئله هسته‌اي، گفت: ملت ايران ملتي دست دوم نيست و اگر اراده كند با سروصدا نمي‌توان جلوي آن را گرفت.
 
وحدت فكري، استواري را به همراه دارد
 
وي خطاب به تروريست‌هاي غربي گفت: هرچه دانشمندان هسته‌اي ما را ترور كنيد، باز جوانان ما جاي آنان را پر خواهند كرد.
 
نماينده مردم قم در مجلس، با بيان اينكه وحدت فكري، استواري را به همراه دارد، افزود: اگر وحدت فكري حفظ شود،‌ خطرات دور است.
 
وي با اشاره به برخي وقايع رخ‌داده در زمان بني‌صدر اضافه کرد: بايد از تاريخ عبرت بگيريم، چرا كه زماني كه هم با هم يكدل شدند، هم در جبهه‌ها و هم در داخل كشور پيروز شدند.
 
رييس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به دستاوردهاي به دست آمده براي شهر قم طي سال‌هاي گذشته تصريح کرد: در اين زمينه مي‌توان به آب‌رساني و برق‌رساني و ايجاد راه دسترسي به روستاها اشاره كرد.
 
وي اضافه كرد: ايران يك كشور فقير نيست و داراي مردم تحصيل‌كرده است كه بايد به آباداني آن بپردازيم. اگر آباداني در روستاها سرعت بگيرد، مشكل اشتغال برطرف مي‌شود.
 
نماينده مردم قم درمجلس، با اشاره به حضور سالانه 17 ميليون زائر در استان قم، خواستار استفاده از اين ظرفيت شد و اضافه كرد: بايد قدر نعمت وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه(س)، مراجع معظم تقليد و حوزه علميه در اين استان را بدانيم.

نظرات بینندگان