arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

مظلومي: قطبي ميلياردها تومان از ايران به سواحل ژاپن برد

پرويز مظلومي پس از شکست تيم ملي فوتبال ايران در جام ملت هاي آسيا سکوت اختيار کرده بود و ترجيح مي داد درباره حذف تيم ملي ايران حرف با گذشت يک هفته از اين شکست اما سرمربي تيم فوتبال استقلال قفل سکوت خود را شکست و سرانجام شمشير را از غلاف بيرون آورد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حميد رضا عرب: پرويز مظلومي پس از شکست تيم ملي فوتبال ايران در جام ملت هاي آسيا سکوت اختيار کرده بود و ترجيح مي داد درباره حذف تيم ملي ايران حرف با گذشت يک هفته از اين شکست اما سرمربي تيم فوتبال استقلال قفل سکوت خود را شکست و سرانجام شمشير را از غلاف بيرون آورد. پرويز مظلومي معتقد است انتخاب افشين قطبي از همان ابتدا هم اشتباه بود و مسؤولان فدراسيون فوتبال اساسا نبايد او را به عنوان سرمربي تيم ملي ايران انتخاب مي کردند. مظلومي حرف هاي خود را درباره سرمربي سابق تيم ملي اين گونه آغاز کرد: " به اعتقاد من از ابتدا انتخاب افشين قطبي به عنوان سرمربي تيم ملي ايران اشتباه بود. ما نبايد اين مربي را که تنها تجربه سرمربي گري اش در پرسپوليس بود به عنوان سرمربي تيم ملي کشورمان انتخاب مي کرديم. "
مظلومي با پيش کشيدن بحث بازي تدارکاتي تيم ايران مقابل کره جنوبي قبل از جام ملت هاي آسيا که با برتري همراه شد به حرف هاي خود ادامه داد: " در آن بازي هم تيم ملي کشورمان شانس آورد. ما نبايد به آن پيروزي استناد مي کرديم. پيروزي ايران در آن بازي حاصل حادثه ها بود. همان طور که ديديد گل ايران روي اشتباه مدافعان کره جنوبي به ثمر رسيد. همان مدافع قبل از جام ملت هاي آسيا از تيم ملي کره جنوبي خداحافظي کرد."
مظلومي عدم شناخت افشين قطبي نسبت به توانايي هاي بازيکنان ايران را يکي ديگر از دلايل ناکامي مي داند: " دربازي با کره جنوبي افشين قطبي مي توانست از ترکيب بهتري استفاده کند.افشين قطبي پيش از بازي با کره جنوبي ادعا مي کرد کره را مثل کف دست مي شناخت اما حرف هاي او با عملش زمين تا آسمان فرق مي کرد. در بازي با کره جنوبي ديدم که از 3 هافبک دفاعي استفاده شد؛ترکيبي که کاملا دفاعي بود و نشان مي داد قطبي براي نباختن وارد ميدان شده است."
سرمربي کنوني تيم استقلال که از رفتار قطبي هم بسيار ناراحت است با انتقاد از حرف هيا قطبي که مدعي شد من فرهنگ جديد را وارد فوتبال ايران کردم گفت: " فوتبال ما پيش از افشين قطبي هم فرهنگ غني شده اي داشت. ما سال هاي سال است که مربيان با فرهنگي را در عرصه فوتبال به کار گرفته ايم. به اعتقاد من افشين قطبي بازي کردن با کلمات را بسيار خوب مي دانست. درست است که او زحمت هم کشيد اما واقعيت اين است که بابت زحمت کشيدن خود ميلياردها تومان پول گرفت و اين پول را به سواحل ژاپن برد! همه ديدند که تيم قطبي براي نباختن وارد مسابقه شده بود و هيچ طرح و برنامه اي براي پيروزي نداشت. ما به وضوح ديديم که قطبي برد خود را در بازي تدارکاتي مقابل کره جنوبي باور نداشت چرا که اگر اين گونه بود در جام ملت هاي آسيا عملکرد بهتري را از تيم ملي ايران شاهد مي شديم."
مظلومي در عين حال معتقد است نبايد همه تقصير ها را گردن افشين قطبي انداخت: " در اين شکست افراد ديگري هم مقصر بودند. درست است که قطبي براي فوتبال ايران بسيار کوچک بود اما همه عوامل تاثيرگذار بايد اين شکست را گردن بگيرند. در شکست همه مقصر هستند نه فقط افشين قطبي."
سرمربي استقلال با پرداختن به اشکال هاي ساختاري فوتبال ايران به حرف هاي خود پايان داد: " ساختار فوتبال ايران مشکل دارد. تيمهاي بزرگ مثل استقلال و پرسپوليس امکانات اختصاصي مطلوبي ندارند. بايد در اين زمينه کار و تلاش کنيم و امکانات مطلوبي را در اختيار باشگاه هاي بزرگ قرار بدهيم. تا وقتي وضعيت استقلال و پرسپوليس اين گونه باشد ما پيشرفت نخواهيم کرد. فوتبال ايران به گونه اي است که هر مربي انتخاب مي شود دنبال نتيجه گرفتن است. خودم را مثال مي زنم که به خاطر فشار بسيار زيادي که از جانب هواداران بر دوشم قرار گرفته فقط دنبال کسب نتيجه هستم. بايد بستري را فراهم کنيم که مربيان از حاشيه امنيت برخوردار باشند و بتوانند در کمال آرامش به فعاليت خود ادامه بدهند.امروز فوتبال در رگ هاي مردم ايران جاري است.از کودک خردسال گرفته تا افراد مسن همگي دنبال فوتبال هستند.بنا براين فضاي جامعه ما به گونه اي است که بايد توجه بيشتري به فوتبال داشته باشيم."
نظرات بینندگان