arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

هشدارعالم برجسته سنی به ملک عبدالله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شیخ 'ماهر حمود' از علمای بارز اهل سنت لبنان با انتقاد شدید از سخنان اخیر پادشاه عربستان گفت: شاه عربستان به جای تحریك سازمان های بین المللی علیه سوریه، بهتر بود كه افراد مسلج را به گفت وگو و توقف عملیات مسلحانه دعوت می كرد.

به گزارش جهان ؛ شیخ ماهر حمود از علمای برجسته اهل سنت و امام مسجد قدس شهر 'صیدا' در جنوب لبنان درگفت وگو با ایرنا در جنوب، سخنان چندی پیش پادشاه عربستان در تحریك سازمان های بین المللی علیه سوریه را مورد انتقاد شدید قرار داد.

ماهر حمود در انتقاد از سخنان ملك عبدالله كه ادعا كرده بود شورای امنیت اعتبار خود دراثر حق استفاده وتو كشورهای چین و روسیه در برابر صدور قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه، از دست داده است، گفت خیلی تأسف بار است كه شاه عربستان این گونه سخن بگوید.

وی گفت: خاندان آل سعود در دوران حاكمیت سی یا چهل ساله خود، تاكنون هیچ گونه اعتراضی نسبت به حق استفاده وتوی آمریكا در حمایت از رژیم صهونیستی كه جنایت های بی شماری را در حق مردم لبنان و فلسطین انجام داده، نكرده است.

این عالم اهل سنت لبنان ادامه داد: این خاندان هیچگاه آمریكا را نسبت به حق استفاده وتو، به نفع رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار نداده است.

وی افزود بهتر بود كه شاه عربستان و هر مسئوول دیگر عربی نسبت به استفاده آمریكا از حق تو در برابر محكومیت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت انتقاد می كرد؛ نه نسبت به استفاده حق وتوی روسیه و چین در برابر صدور قطعنانه علیه سوریه.

ماهرحمود افزود: هدف كشورهای روسیه و چین در استفاده از حق وتو علیه صدور قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت، تنها در راستای بین الملللی نكردن بحران سوریه بوده است.

وی ادامه داد: ما از آنهایی كه مخالف استفاده حق وتوی كشورهای روسیه و چین در شورای امنیت بودند سوال می كنیم كه آیا آنها خواهان بین المللی كردن بحران سوریه و دخالت نیروهای نظامی كشورهای غربی 'ناتو' در سوریه و به آتش كشیدن این كشور مانند آنچه در عراق گذشت، هستند.

امام مسجد قدس تصریح كرد: انتظار داشتیم كه شاه عربستان به جای تحریك سازمان های بین المللی و بحرانی تر كردن اوضاع سوریه همه را به سوی ایجاد گفت وگو و توقف بحران در سوریه دعوت می كرد.
نظرات بینندگان