arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

افزایش یک و نیم میلیون بشکه ای صادرات روزانه عربستان: حاضریم نفت را در قالب قراردادهای بلندمدت عرضه کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان، ظرف هفته جاری صادرات نفت خود را به‌صورت ناگهانی افزایش داده و به رقم  ۹ میلیون بشکه در روز رسانده‌است.

به گزارش انتخاب، رویترز به نقل از سه منبع صنعتی نوشت: این افزایش در پی درخواست واردکنندگان عمده نفت برای مهار قیمت‌های رو به صعود این فراورده در بازارهای بین‌المللی انجام شده‌است.

کشور عربستان که در ماه ژانویه به‌طور میانگین روزانه هفت و نیم میلیون بشکه صادرات نفت داشته‌است، هم‌اکنون این رقم را به بیش از ۹ میلیون بشکه رسانده‌است.

یک منبع صنعت نفت به رویترز گفته‌است که عربستان در طول یک هفته گذشته، صادرات نفت خود را به میزان یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش داده‌است اما اینکه آیا قرار است این حجم از صادرات را در بلندمدت ادامه دهد هنوز مشخص نیست.

بنا به گفته ناظران، صادرات نفت اعضای اوپک در هر ماه همواره با نوسانات جزئی در حجم آن همراه هست.

برپایه این گزارش، منبع دیگری نیز با اشاره به اینکه صادرات نفت ظرف یک هفته می‌تواند مقداری افزایش یابد، گفته‌است که افزایشی با این حجم در صادرات نفت خام عربستان غیر معمول است.

با توجه به مصرف داخلی روزانه ۲ میلیون بشکه نفت در عربستان و صادرات ۹ میلیون بشکه‌ای این کشور به بازارهای جهانی، در صورت ادامه حفظ این حجم از صادرات، میزان تازه تولید نفت عربستان در کل تاریخ نفت این کشور، یک رکورد محسوب می‌شود.

طبق ارزیابی‌ها، عربستان سعودی در ماه ژانویه به‌طور متوسط ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه تولید نفت خام داشته‌است.

بر اساس برآوردها، این کشور در طی هفته گذشته، روزانه ۶ میلیون بشکه نفت به کشورهای آسیایی و یک و نیم میلیون بشکه به آمریکا نفت فروخته‌است.

بنا بر این گزارش، عربستان به مشتریان خود گفته‌است که حاضر است نفت بیشتری هم در قالب قراردادهای بلندمدت و هم فروش نقدی به این کشورها عرضه کند.

نظرات بینندگان