arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

برژینسکی: بشار اسد، قذافی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با افزایش لفاظی های غرب و اسرائیل درباره مطرح بودن گزینه نظامی در قبال ایران، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن قصدی برای جنگ با ایران ندارد و از اسرائیل نیز در این زمینه حمایت نمی کند.

به گزارش فارس،‌ "زبگینو برژینسکی" مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" با اشاره به اینکه نیازی نیست آمریکا وارد جنگ با ایران شود، اعلام کرد: ما باید برای دوستان اسرائیلی خود روشن کنیم که ما قصدی برای جنگ با ایران نداریم؛ آنها (اسرائیلی ها) نمی توانند از طریق حریم هوایی ما در عراق به جنگ با ایران بروند و ما از آنها حمایت نخواهیم کرد.

برژینسکی گفت: اگر آنها (اسرائیلی ها) حمله به ایران را عملی کنند، این موضوع فقط به خودشان مربوط می شود و پیامدهای چنین حمله ای برای آنها خواهد بود زیرا بهایی که همه ما در این جنگ خواهیم پرداخت، در جنگی گسترده که مقامات ایرانی فکر می کنند با همدستی ما صورت می گیرد، برای ما در افغانستان و عراق و به طور کلی در خاورمیانه، به لحاظ نفت فاجعه بار خواهد بود.

از رویکرد ترکیه و عربستان در قبال سوریه حمایت می‌کنیم

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در ادامه مصاحبه خود درباره بحران سوریه گفت: رویکرد من در قبال سوریه تا حدی در مقایسه با آن رویکردی که امروزه در حال تعقیب آن هستیم، متفاوت است؛ موضع من در قبال سوریه این است که ما باید از طرح مشترک سعودی ها و ترک ها حمایت و پشتیبانی کنیم زیرا آنها دوستان ما در منطقه هستند.

برژینسکی افزود: آنها (سعودی ها و ترک ها) مسئول و بسیار علاقه مند هستند و این ظرفیت و قابلیت را دارند که یک نقش تعیین کننده را در قبال سوریه بازی کنند؛ بنابراین ما می توانیم از آنها در این زمینه حمایت کنیم.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آنچه در سوریه جریان دارد، با وجود حمایت های ایران و پشتیبانی های روزافزون عربستان سعودی از مخالفان سوری، نوعی جنگ نیابتی و یا سرد محسوب می شود یا خیر، پاسخ داد: بله، شرایط از این نیز پیچیده تر است زیرا اسرائیلی ها نیز در این بین نفعی دارند و قطعا نفع آنها در ظهور مجدد یک سوریه متحد و قوی نیست.

اسد قذافی نیست و با سرنگونی فاصله زیادی دارد

برژینسکی افزود که ما نباید در مقایسه میان "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه با "معمر قذافی" دیکتاتور سرنگون شده لیبی با بی دقتی رفتار کنیم؛ قذافی در مقایسه با اسد بسیار آسیب پذیر بود و من فکر می کنم که بسیار بدیهی است که اسد از سرنگونی فاصله زیادی دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
3
32
اسد ,قذافی نیست بدتر از قذافیه!
نظرات بینندگان