arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

ماجرای دعوای کوچک زاده و مطهری در صحن علنی مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران با بیان اینکه جبهه پایداری معتقد است نظرات رهبری در جنبه‌های سیاسی و اجتماعی در جایگاه حکم حکومتی است و برای یک استیضاح و سوال هم باید نظر رهبری را پرسید گفت: رهبری بارها با اظهارات اینگونه مخالف کرده‌اند اما اینها کاسه‌های داغ تر از آش هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، در نشست مناظره علی مطهری کاندیدای فهرست صدای ملت و نبویان کاندیدای جبهه پایداری در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بررسی برخی مباحث مبنایی پرداخت.

وی گفت: زمانیکه اسلامی به اروپا رسید، غرب از تمدن به دور بود و در برخورد با اسلام مطلب پروتستانتیزم به وجود آمد.

وی با بیان اینکه کلیسا تضادی میان مذهب و نیازهای طبیعی بشر ایجاد کرده بود، گفت: مردم اروپا بین خدا و دموکراسی، دموکراسی و پیشرفت را انتخاب کردند زیرا مذهب آنها مذهبی تحریف شده بود که پاسخگوی نیازهای آنان نبود.

در ادامه حجت الاسلام نبویان کاندیدای جبهه پایداری و انتخابات آتی خطاب به مطهری گفت: شما فرمودید اروپاییان دین را کنار گذاشته‌اند و به همین دلیل پیشرفت کرده‌اند و همچنین تأکید کردید که ریشه‌های پروتستان بر اسلام در حالیکه اندیشه پروتستان کاملا در مقابل اندیشه اسلام قرار دارد.

وی تصریح کرد: فردگرایی، لیبرالیسم، سکولار شدن قوا در قواعد اجتماعی همه از ریشه‌های پروتستانتیزم است. تعجب می‌کنم از آقای مطهری که اسلام را ریشه پروتستانتیزم می‌داند!

علی مطهری در پاسخ به نبویان گفت: واقعیات تاریخی را نمی توان انکار کرد، اما مقصود من این نبود که پیشرفت غرب ایده‌آل است و ما باید برای دستیابی به آن الگو تلاش کنیم.

وی افزود: غرب پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی داشته است، اما چون این پیشرفت‌ها بر اساس مکتب الهی صورت نگرفته مشکلات مبنایی دارد.

نماینده مجلس هشتم اظهار داشت: هیچ راهی جز اسلام برای پیشرفت در همه زمینه‌ها به خصوص در زمینه عفاف و خانواده وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه الگوی پیشرفت غرب را قبول نداریم گفت: ما به عملکرد و رفتار دوستان آقای نبویان در جبهه پایداری انتقاد داریم. آنها در بحث حکومت اسلامی و ولایت فقیه مثل کاتولیک‌ها رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام علی هم می‌فرماید؛ « از من در خفا و علن انتقاد کنید» افزود: آقای حسین علایی و افروغ انتقادهایی را مطرح کردند که مقام معظم رهبری هم با این انتقادات مشکلی نداشتند، مشکل کاسه‌های داغ تر از آش هستند که بعد از این انتقادات هجوم وحشتناکی به این آقایان آوردند.

در ادامه نبویان خطاب به مطهری گفت: شما اسلام را ریشه پروتستانتیزم عنوان کردید!

مطهری خطاب به نبویان گفت: ما نمی گوییم که تمام مبنانی پروتستانتیزم از اسلام گرفته شده است بلکه نظر اصلی بنده این است که مطلبی که در دنیا مسیحیت به وجود آمد نتیجه برخورد غرب و اروپا با اسلام بود، محققان اروپایی نیز اذعان دارند که ریشه پیشرفت اروپا اسلام است.

مطهری: دوستان پایداری دفاع از حقوق مردم را منافی با اصل ولایت فقیه و حفظ نظام می دانند

مطهری خطاب به نبویان گفت: اگر شما با این نگاه می خواهید وارد مجلس شوید که مجلس محلی برای بحث های نظری است، نباید کاندیدا می شدید.

وی افزود: هر اجتماع و مجلسی اقتضائات خود را دارد نه اینکه در هر مجلسی آقایان حرف بلدند بگویند، الان بحث کاندیداتوری مجلس است نه مباحث نظری، من نماینده صدای ملت هستم باید از مواضع این گروه دفاع کنم شما هم به عنوان نماینده جبهه پایداری باید از مواضع آنها دفاع کنید.

مطهری با تأکید بر اینکه  بر اساس فرمایشات رهبری مرز اطاعت از ولایت فقیه حکم حکومتی است، تصریح کرد: جبهه پایداری معتقد است نظرات رهبری در جنبه‌های سیاسی و اجتماعی در جایگاه حکم حکومتی است و برای یک استیضاح و سوال هم باید نظر رهبری را پرسید.

نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: مجلس محل بحث آزاد است، نباید وقتی طرحی در مجلس بیان می شود، افراد از رهبری هزینه کنند و به عنوان مثال بگویند، ما دیشب در جلسه ای در محضر رهبری بودیم آقا با فلان بحث مخالف بودند، همه در مجلس ساکت می‌شوند و مسیر بررسی طرح یا لایحه از مسیر قانونی خود خارج می شود.

مطهری با تأکید بر اینکه دوستان جبهه پایداری دفاع از مردم را منافی حفظ نظام و احترام به رهبری می‌دانند، گفت: فهرست صدای ملت دفاع از حقوق مردم را منافی با ولایت فقیه و حفظ نظام نمی دانند به عنوان مثال جبهه پایداری کسی را که به برخورد اشتباه با معترضین انتخابات اعتراض می کنند، مطرود و بی بصریت می خوانند.

مطهری اظهار داشت: دوستان پایداری می گویند ولایت فقیه از عدالت بالاتر است، یعنی ولایت فقیه می‌تواند ظلم کند! بر اساس نظرات شهید مطهری دین مقیاس عدالت است، حرف‌های پایداری‌ها حرف‌های اشعری گری و خطرناک است.

وی افزود: رهبری بارها با اظهارات اینگونه مخالف کرده‌اند اما اینها کاسه‌های داغ تر از آش هستند.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: ما باید نگاه درستی به ولایت فقیه داشته باشیم اینهاست که به درد مجلس می خورد نه بحث های نظری. باید در مجلس به دنبال امور کاربردی باشیم.

نبویان: صدای ملت 10 برابر جبهه پایداری برای انتخابات خرج کرده

در ادامه این جلسه حجت الاسلام نبویان کاندیدای جبهه پایداری در مجلس نهم، با بیان اینکه صدای ملت 10 برابر جبهه پایداری در انتخابات خرج کرده و ما نمی دانیم این پول را از کجا آورده گفت: شما شأن مجلس را پایین آوردید، شما فقط جنبه های سلبی را بیان می کنید، برنامه ها و جنبه های ایجابی شما چیست؟

نبویان خطاب به مطهری گفت: شما فرمودید که این جمع جای بحث های علمی نیست، این حرف شما توهین به دانشجویان است، زیرا اینجا دانشگاه شریف است و جای بحث های علمی است.

نبویان: نشریه 9 دی با تأکید مطهری در هیئت نظارت بر مطبوعات بسته شد

نبویان با بیان اینکه نشریه 9 دی به خاطر تأکید آقای مطهری در هیئت نظارت بر مطبوعات بسته شد، گفت: شما در مجلس به آقای کوچک زاده خطاب کردید، کوچکف و یک فحش بدی را هم بیان کردید.

وی تأکید کرد: شهید مطهری به شهادت رسید تا نظام اسلامی ساخته شود، قانونگذار این جامعه باید اندیشمند باشد.

نبویان با بیان اینکه حیف است که مجلس به عنوان محل قانونگذاری جای دعوای سیاسی باشد در خصوص اظهارات مطهری درباره ولایت فقیه گفت: طلحه و زبیر در زمان حضرت علی بالاترین شخصیت‌های اسلامی بودند اما حضرت علی هیچ گاه به آنها مشورت نمی کردند.

وی خطاب به مطهری گفت: آقای مطهری به مبانی که می فرمایید ملتزم باشید مگر هرکسی می تواند در کار ولی فقیه دخالت کند.

وی افزود: بر اساس روایاتی که شما فرمودید، اطاعت از ولی فقیه در عصر غیبت واجب است، بنابراین اگر جایی فهمیدیم میل ولی فقیه فلان نکته است اگر بخواهیم به ولی عصر تقرب پیدا کنیم باید بر اساس میل ولی فقیه عمل کنیم.

مطهری: مگر به جبهه پایداری خمس تعلق می‌گیرد؟

در ادامه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس جای بحث نظری نیست، در مورد هزینه های صدای ملت نیز من از حرف هایتان تعجب کردم اما وقتی ایشان گفتند که با آقای رسایی صحبت کردند مشکل حل شد فهمیدم که ایشان از کجا این حرف‌ها را می‌زنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در صدای ملت مقرر کردیم هر کس هرچقدر که می تواند تا سقف 20 میلیون به تبلیغات کمک کنند.

البته آقای روانبخش عضو دیگر جبهه پایداری در خصوص منابع مالی این جبهه گفته بودند، بخشی از منابع ما برای تبلیغات انتخاباتی 450 میلیون تومانی است که آقای محصولی به عنوان خمس پرداخت کرده است، مگر خمس به جبهه پایداری هم تعلق می گیرد؟

مطهری در خصوص اظهارات نبویان راجع به توقیف نشریه 9 دی با اصرار خود گفت: من نماینده قوه مقننه در هیئت نظارت بر مطبوعات هستم، بنده در آن جلسه مخالف توقیف نشریه 9 دی بودم چون معتقد بودم آقای رسایی از این کار بهره برداری می کند، بنابراین مخالف کردم چون این آدم را می شناسم که چه موجود عجیب و غریبی است.

وی افزود: البته به خاطر توهین هایی که این نشریه به آقای لاریجانی کرده بود، طبق قانون مطبوعات مستحق بسته شدن نیز بود.

ماجرای دعوای کوچک زاده و مطهری در صحن علنی مجلس

مطهری در خصوص مصوبه وقف دانشگاه آزاد گفت: پس از تصویب این مصوبه دوستان آقای روانبخش فحش دادند و اراذل و اوباشی را جلوی مجلس آوردند، ماشین هایی با پلاک های یکی از نهادها جلوی مجلس پارک شده بود، در این تحصن چند ساعته تا توانستند به نمایندگان و ریاست مجلس توهین کردند.

نماینده مجلس هشتم افزود: فردای آن روز برخی از نمایندگان طرحی را آوردند برای اینکه آبروی رفته را به جوی بازگردانند، آقای حسینیان طرح 2 فوریتی را مطرح کرد.

وی افزود: من با این طرح مخالف کردم چون معتقد بودم اگر این مصوبه مجلس در رابطه با دانشگاه آزاد در تعارض با اسلام یا قانون اساسی باشد از طرف شورای نگهبان اعاده خواهد شد و اگر مصلحت بزرگی را در نظر نگرفته باشیم نیز رهبری وارد می شود.

مطهری تصریح کرد: در آن جلسه من گفتم که مشکل اصولگرایان آقای حسینیان است، امثال آقای حسینیان و کوچکف هستند.

وی در ادامه افزود: طبق عادت از دهان من در رفت و گفتم کوچکف، چون ما در مدرسه با آقای کوچک زاده هم کلاسی بودیم و فامیلی ایشان کوچکف بود، البته ایشان از آن مدرسه اخراج شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم افزود: در این لحظه آقای کوچک زاده جاسوزنی را پرت کرد و خودش نیز پشت میز من آمد تا یقه من را بگیرد، آن کلمه ای که آقای نبویان گفت: بنده نسبت به آقای کوچک زاده گفتم هیچ کس نشنید فقط برخی مستمعان رادیو شنیدند، آن موقع حتی من معنی این کلمه را هم نمی دانستم.

وی در ادامه با اشاره به مشکل دیگرش با کوچک زاده گفت: یکبار دیگر به شوخی به آقای کوچک زاده گفتم با بزرگ زاده‌ها در نیفتید البته من بزرگ زاده هستم.

در ادامه حجت الاسلام نبویان عضو جبهه پایداری خطاب به مطهری گفت: فکر می کنم باید یک لحظه در خودتان تأمل کنید که در چه جایگاه روانشناختی به دانشجویان به عنوان اراذل و اوباش خطاب می کنید، شما خودتان را برتر از بقیه مردم می دانید.

وی با بیان اینکه شما گویا با آقای رسایی و کوچک زاده دعواهای شخصی دارید، در خصوص تبلیغات صدای ملت گفت: کمتر جایی است که من از جبهه پایداری بنر ببینم اما از صدای ملت نبینم. خانه کارگر از کجا پول آورده که به شما کمک کرده؟

نبویان: اختصاص خمس 450 میلیونی محصولی به جبهه پایداری طبق نظر مرجع تقلید است

نبویان در خصوص خمس 450 میلیونی محصولی برای کمک به جبهه پایداری گفت: پول خمس باید دست مراجع برسد، اگر مرجعی اجازه داد که این پول در محل خاصی خرج شود آقای مطهری حق حرف زدن ندارد.

وی افزود: شما در صدای ملت نفری 20 میلیون حق سهم دادید اما از ما خواستند که نفری 10 میلیون کمک کنیم.

نبویان در خصوص مخالف مطهری با بسته شدن نشریه 9 دی گفت: مخالف شما با بسته شدن این نشریه به خاطر پاسداری از آزادی بیان نبوده بلکه به گفته خودتان به این خاطر بوده که بسته شدن این نشریه به نفع رسایی تمام می شده است.

وی خطاب به مطهری تأکید کرد: من معتقدم مجلس جای آدم هایی است که فحش ندهند و اخلاق اسلامی را رعایت کرده و برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به تفاوت های مبنایی تفکرش را مطهری گفت: مشکل من با مبانی شما، چون خروجی این مبانی اشتباه است.

نبویان افزود: هیچکدام از دوستان ما میان حقوق ملت و دفاع از نظام تفاوت قائل نیستند، مبانی تفکر شما مبهمات است.

مطهری: وجه تسمیه جبهه پایداری، پایداری مقابل حقوق ملت است

در ادامه علی مطهری خطاب به نبویان گفت: شاید دوستان جبهه پایداری علناً اعلام نکنند که میان حفظ حقوق ملت و حفظ نظام تعارض قائل هستند اما عملا به گونه ای رفتار می کنند که این تفکر ثابت می شود.

وی افزود: وجه تسمیه جبهه پایداری، پایداری مقابل حقوق ملت است.

وی با بیان اینکه زمانیکه رهبری دستور پیگیری موضوع بازداشتگاه کهریزک و کوی دانشگاه را دادند، دوستان شما در جبهه پایداری چه اقدامی در این زمینه کردند؟

وی افزود: زمانیکه مجلس تصمیم گرفت کمیته حقیقت یابی را تشکیل داده و حادثه را پیگیری کنند این آقایان داد و فریاد کردند.

مطهری اظهار داشت: گزارش بازداشتگاه کهریزک در صحن علنی مجلس علیرغم همه مخالفت های این افراد خوانده شد، اما این دوستان اجازه قرائت گزارش کوی دانشگاه را در صحن علنی مجلس ندادند و کارهایی مثل شعبان بی مخ ها انجام دادند.

نبویان: وقف دانشگاه آزاد شرعاً جایز نبود

در ادامه حجت الاسلام نبویان خطاب به مطهری گفت: آیا رهبری موافق وقف دانشگاه آزاد بودند که شما این طرح را آوردید؟

مطهری گفت: من این طرح را به مجلس نیاوردم، موافقش هم نبودم.

نبویان با بیان اینکه وقف دانشگاه آزاد شرعا جایز نبود، گفت: اگر شما ملتزم به رهبری هستید باید بدانید که رهبری چندین بار فرمودند مسائل را به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم بندی کنید.

وی افزود: تعداد دفعاتی که رهبری واژه فتنه را استفاده کرده اند با تعداد دفعاتی که واژه کهریزک و کوی دانشگاه صحبت کرده اند یکی نیست، آیا شما هم همین نسبت را در صحبت‌هایتان رعایت کردید.

در ادامه مطهری در توضیح اظهاراتش مبنی بر اینکه جبهه پایداری شبیه به شعبان بی مخ‌ها هستند گفت: در مثال مناقشه نیست، منظورم این نبود که این افراد کاملا شبیه شعبان بی مخ‌ها هستند بلکه برخی رفتارهایشان در صحن علنی مجلس این تصور را برای انسان به وجود می آورد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
به دنبال حقیقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
6
88
من با پاسخ های آقای مطهری بیشتر قانع شدم.

کمی هم آقای نبویان از دادن پاسخ فرار کردند و به بحث های دیگر پرداختند که در مناظره رو از مسیر اصلیش خارج کرد

یاعلی
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
0
0
مرسی علی آقا
نظرات بینندگان