arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

واکنش آیت الله مکارم به قرآن سوزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم از سوی سربازان آمریکایی در افغانستان گفت: دنیای اسلام باید این اقدام را با شدت محکوم کند.

به گزارش فارس ،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به وقوع فاجعه هتک حرمت به قرآن کریم در کشور افغانستان اظهار کرد: در روز اول اسفند ماه در یکی از پایگاه‌های آمریکا در افغانستان تعدادی از قرآن‌های مجید را به آتش کشیدند.

وی افزود: این مسئله آهسته آهسته به بیرون منتقل شده و در این کشور غوغا به پا شد و تظاهرات و حمله به مراکز آمریکایی‌ها به قدری زیاد بود که آنها عده‌ای از مردم را کشتند و برخی دیگر را زخمی کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در این جریانات طبق اعلام رسانه‌ها 20 نفر کشته و عده‌ای دیگر هم زخمی شدند، تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی این قضیه را محکوم کرده‌اند ولی ندیدم عربستان سعودی این مسئله را محکوم کند.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها و حتی رئیس جمهور این کشور وقتی دیدند که اوضاع خیلی خراب شده است از این اقدام عذرخواهی کردند، ولی باید گفت عذرخواهی چه فایده‌ای دارد؛ مردم افغانستان خواهان مجازات عاملان این جنایات هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: با عذرخواهی نمی‌شود این اقدام را خاتمه داد.

وی افزود: از آن بدتر اینکه همان کاپیتولاسیونی که در زمان شاه می‌خواستند در کشور ما اجرایی کنند و امام علیه آن قیام کرد در این کشور وجود داشته و سربازان آمریکایی در دادگاه‌های افغانستان قابل محاکمه نیستند.

این مرجع تقلید بیان داشت: این مسئله سبب شده که یک صدا مردم افغانستان فریاد خروج بیگانگان را سر دهند.

وی گفت: ما به شدت این اقدام را محکوم کرده و کشورهای اسلامی که به خاطر ملاحظه اربابانشان در برابر این اقدام سکوت کنند را نیز محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: تا این بیگانگان مخالف اسلام و مقدسات اسلامی در کشورهای اسلامی حضور دارند این مشکلات قابل مشاهده است.

وی گفت: در عراق آن جنایات هولناک و بی‌سابقه در تاریخ را انجام داده و تا اینها در کشورهای اسلامی حضور دارند، شاهد چنین اقداماتی خواهیم بود و همه باید همت کرده و بیگانگان را از کشور خود بیرون کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
1
3
چرا دولت و مجلس توي اين چند روزه كاملا سكوت كرد؟ ظاهرا نمايندگان مجلس خيلي سرشون شلوغه و كارهاي تبليغاتي و مهمتري دارند و اين مساله برايشان چندان اهميتي ندارد!!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
3
1
با سلام
خداوند ایت الله مکارم را حفظ کند وخدا کند مردم افغانستان بیدار شده و امریکای جنایتکار را از کشور خود بیرون کنند به فضل الهی.واین که سران بعضی کشورها موضعی نمی گیرند چیز تازه ای نیست چون انها بازوان امریکا در منطقه وشریک در تمام جنایاتی که علیه مردم خاور میانه صورت می گیرد هستند به خصوص ال صعود خاین
نظرات بینندگان