arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

احتمال آزادسازی ذخایر سوخت آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا اعلام کرد ممکن است در شرایطی مجبور شود از ذخایر استراتژیک نفت خود بهره برداری کند.

به گزارش واحد  مرکزی خبر ، تیموتی گیتنر، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دولت این کشور در حال بررسی وضعیت هایی است که بهره برداری از ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور را توجیه کند.

گیتنر افزود: توجیه هایی برای استفاده از ذخایر نفت در بعضی شرایط وجود دارد و ما به بررسی و ارزیابی این شرایط ادامه می دهیم.

پیش از این عده ای از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از دولت این کشور خواسته بودند برای مبارزه با روند افزایشی بهای نفت در روزهای گذشته، آزادسازی بخشی از ذخایر ملی نفت را در دستور کار قرار دهد.

تلاش های آمریکا و اروپا برای تحریم نفت ایران، سبب شده است نگرانی های زیادی درباره عرضه نفت جهانی نفت خام ایجاد شود که روند افزایشی بهای این کالا را تشدید کرده است.

در پایان معاملات هفته گذشته بازارهای نفت، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال به 125 دلار و 47 سنت و بهای هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا به 109 دلار و 77 سنت رسید.

تابستان سال گذشته، آمریکا و چند کشور دیگر غربی در اقدامی هماهنگ تلاش کردند با آزادسازی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی خود، کمبود عرضه نفت لیبی را جبران کنند، اما به گفته کارشناسان، این اقدام تأثیر زیادی بر بازار نفت نداشت.
نظرات بینندگان