arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

قنبري: خاتمي انتخابات را تحريم نكرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس با اشاره به اينكه ليست حزب مردم‌سالاري را قبول نداريم، گفت: خاتمي به هيچ وجه انتخابات را تحريم نكرده است.

داريوش قنبري در گفت‌وگو با «خبرگزاري دانشجو»، با اشاره به اينكه ليستي از سوي اصلاح طلبان ارائه نشده كه خاتمي از آن حمايت كند، گفت: خاتمي همواره مواضع خود را درباره انتخابات مطرح و عنوان كرده است كه اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نمي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه علت عدم اظهارنظر خاتمي در مورد انتخابات را نمي‌دانم، خاطرنشان كرد: البته خاتمي تريبوني در اختيار ندارد تا مردم را به شركت در انتخابات دعوت كند.

خاتمي به هيچ وجه انتخابات را تحريم نكرده است
 
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس با بيان اينكه سخنان خاتمي در رسانه‌ها منتشر نمي‌شود، افزود: بايد محدوديت‌هاي رسانه‌اي برطرف شود تا خاتمي بتواند اظهارات خود را به راحتي بيان كند.
 
قنبري با تاكيد بر اينكه خاتمي به هيچ‌وجه انتخابات را تحريم نكرده است، ادامه داد: خاتمي همواره انتخابات را فرصتي براي نظام و اصلاح طلبان مي‌داند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ليست حزب مردم‌سالاري و كارگري اصلاح طلب به شمار نمي‌آيد، گفت: بسياري از اصلاح طلبان ليست ارائه نداده‌اند؛ چرا كه دولت احمدي نژاد محدوديت‌هاي بسياري براي فعاليت‌هاي آنها ايجاد كرده است.

سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس ادامه داد: هر چند حزب مردم سالاري و خانه كارگر تشكيلاتي اصلاح طلب هستند، اما در ليست هيچ‌ يك از اينها افراد شاخص اصلاح طلب وجود ندارد.
 
از هويت جبهه مردمي اصلاحات اطلاعي ندارم
 
قنبري در خصوص جبهه مردمي اصلاحات نيز افزود: از اين جبهه هيچ اطلاعي ندارم و نمي‌دانم كه آيا واقعاً هويت اين جبهه اصلاح طلبي است يا نه.
 
وي ادامه داد: مردم نيز از اين تشكل به عنوان اصلاح طلب اطلاعي ندارند، بنابراين در مرحله اول بايد هويت اين تشكل براي مردم تاييد شود و پس از آن به موضع‌گيري در خصوص آن بپردازيم.

سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس در ادامه به شروط خاتمي در خصوص فعاليت تشكل‌هاي سياسي اشاره كرد و با بيان اينكه شروط خاتمي در خصوص انتخابات محقق نشد، افزود: تشكل‌ها و مطبوعات اصلاح طلب نمي‌توانند آزادانه فعاليت كنند؛ اين در حالي است كه خود خاتمي معتقد است كه احزاب بايد آزادانه فعاليت كنند.

قنبري افزود: با وجود محدوديت‌هاي اعلام شده و عدم حضور وسيع اصلاح طلبان در عرصه انتخابات، خاتمي به هيچ وجه انتخابات را تحريم نكرده است.
 
برخي از افراد ليست مردم سالاري از اطلاق عنوان «اصلاح طلبي» ابا دارند
 
وي با تاكيد بر اينكه حزب مردم سالاري و كارگري جزو احزاب قوي اصلاح طلب به شمار نمي‌آيند، بيان داشت: در ليست حزب مردم سالاري افرادي وجود دارند كه اصلاح طلب نيستند؛ به عبارتي شايد بسياري از افراد از اينكه به آنها عنوان اصلاح طلبي داده شود، ابا دارند.

سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس گفت:  اين انتقاد به كواكبيان وارد است كه تنها تلاش كرده ليست خود را پر كند، بنابراين قبول ندارم كه تمامي اعضاي ليست مردم سالاري اصلاح طلب باشند، بلكه اين ليست تركيبي از اصلاح طلبان و اصولگرايان معتدل است.

قنبري ادامه داد: ليست ارائه شده از سوي حزب مردم سالاري نمي‌تواند فضاي رقابتي را ايجاد كند.

وي با اشاره به اينكه در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه به غير از كلان‌شهرها فضاي كاملاً رقابتي حاكم است، خاطرنشان كرد: ليست منتقدان دولت نيز به ايجاد فضاي رقابتي در تهران كمك مي‌كند.
 
مشاركت بالاي 60 درصدي را در انتخابات شاهد خواهيم بود
 
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس تاكيد كرد: پيش بيني من اين است كه مشاركت در شهرستان‌ها بالاي 60 درصد باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
3
برای خود دکتر قنبری در انتخابات پیش رو آرزوی موفقیت میکنیم سی دی هاش تو حوزه انتخابیش ترکونده
نظرات بینندگان