arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

کواکبیان: موسسه توسعه 10 سال است که می خواهد بانک شود، اما آریا 2 ساعته بانک شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کواکبیان گفت: مؤسسه اعتباری توسعه از سال 1376 در نظام بانکی کشور فعالیت دارد و هنوز نتوانسته مجوز تبدیل شدن به بانک را دریافت کند، اما گروه آریا برای دایر کردن بانک ساعت 9 صبح روز 14 مرداد 1390 به بانک مرکزی می‌آید و ساعت 11 صبح همان روز مجوز را دریافت می کند.

به گزارش ایسنا ، در این مراسم حیدر مستخدمین حسینی، مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه با تشریح خدمات بانکی و تاکید بر محورهای بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات ارزی، بر ارائه خدمات به اهالی استان سمنان به خصوص در جهت حمایت از خدمات تولیدی، صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.

او با اشاره به این که این مؤسسه زیر ساخت های تبدیل شدن به بانک را فراهم کرده است، گفت: مؤسسه اعتباری توسعه دارای مجوز از بانک مرکزی است و ضمن عضویت در اتاق پایاپای بانکی، امروز همه فعالیت های بانکی را به مشتریان محترم ارائه می‌کند و علاوه بر خدمات رایج بانکی، دارای خدمات منحصر به فرد کارت های ارزی توسکاست.

مستخدمین حسینی به راه اندازی باجه های مالی در شعب مؤسسه اعتباری توسعه از سال آینده بار دیگر اشاره کرد و پاسخ گویی به نیازهای بیمه، کارگزاری، صرافی و حتی ارائه مشاوره های بانکی به مشتریان را در شعب مؤسسه فرصتی در جهت تکریم مشتریان ارزیابی کرد تا مشتریان مؤسسه را به عنوان همراهی امین و مورد اعتماد بشناسند.

وی با بیان این که حجم منابع استان سمنان به 18 هزارمیلیارد ریال بالغ می شود که این رقم نسبت به فعالیت های اقتصادی این منطقه در سطح مناسبی قرار ندارد، گفت: این نکته نشان می دهد منابع بخش های تولیدی و صنعتی در شهرهای دیگری سپرده گذاری شده و ضرورت افزایش سپرده‌ها جهت به جریان انداختن هر چه بیش‌تر چرخ های اقتصادی در این شهر و افزایش درآمد هم وطنان در این خطه احساس می شود.

مستخدمین حسینی با بیان این که این استان دارای حدود 370 شعبه و شهر سمنان داری 142 شعبه بانکی است، تعداد خودپردازهای استان را 370 دستگاه فقره دانست که این تعداد نسبت به جمعیت نیاز به بازنگری دارد.

معاون اسبق بانک مرکزی خاطر نشان کرد: سایر ابزارهای پرداخت الکترونیک در این شهر، شرایط مطلوبی دارد، چنان که وجود یک میلیون و 850 هزار کارت و 27 هزار پایانه فروش در استان نمادی از این وضعیت است.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری توسعه در پایان گفت: امید داریم به سهم خود در جهت توزیع عادلانه منابع موثر واقع شویم و در جهت ارزش آفرینی برای مشتریان در این شهر و استان حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و مهدی شهر با ابراز خرسندی از راه اندازی شعبه در این شهر با بیان این که انتخاب نام ابریشم برای شعبه مؤسسه اعتباری توسعه نشان از دید وسیع دست اندرکاران این مجموعه دارد گفت: جاده ابریشم شبکه راه‌های به هم پیوسته‌ای به منظور بازرگانی در قاره آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا متصل می‌کرد و نام گذاری این شعبه با این نام با سبقه اقتصادی و تاریخی این جاده هم خوانی دارد.

وی با اشاره به این که این مناطق 480 سال به عنوان پایتخت اشکانیان مطرح بود و در افق 1404 کشور نیز به جهت پتانسیل ها، قابلیت ها و ظرفیت های مطلوب به عنوان جایگزین پایتخت فعلی مطرح است، خاطر نشان کرد: با وجود آلودگی های زیست محیطی، داشتن خط زلزله و ناهنجاری‌های فعلی پایتخت، این استان می تواند با امکانات مناسب جایگزین مناسبی برای پایتخت سیاسی و اداری کشور باشد.

کواکبیان در ادامه با ابراز گلایه نسبت به عدم تبدیل این موسسه به بانک، با اشاره به گزارش ارسالی در جلسه غیرعلنی مجلس در زمینه تخلفات گروه آریا گفت: مؤسسه اعتباری توسعه از سال 1376 در نظام بانکی کشور فعالیت دارد و هنوز نتوانسته مجوز تبدیل شدن به بانک را دریافت کند، اما جالب است بدانید که در خواست گروه آریا برای دایر کردن بانک ساعت 9 صبح روز 14 مرداد 1390 به بانک مرکزی می‌آید و ساعت 11 صبح همان روز مجوز را دریافت می کند. در روز پذیره نویسی نیز در ساعت 7 صبح بالغ بر حدود 200 نفر با درخواست خرید سهام مراجعه کرده و پذیره نویسی پایان می یابد.

نماینده مردم سمنان، تبدیل شدن به بانک را پس از سپری شدن 16 سال از عمر مؤسسه حق طبیعی سهام داران توسعه دانست.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی خاطر نشان کرد: با تمرکز فعالیت های مؤسسه در این شهر و ورود سهام داران جدید از طریق بنیاد توسعه سمنان در پذیره نویسی های آتی، می توانیم سرمایه گذاری های مطلوبی را از این شهر و شهر های اطراف در این مؤسسه داشته باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
1
10
چرا تات رو نمیگی که تو 5 دقیقه اومد بالا.بگم ماله کیه؟ بگم بگم بگم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
1
10
آقای کواکبیان به طنز عرض میکنم که :نگو بابا فردا میگن نکنه شما در مؤسسه اعتباری توسعه سهمی داری.
از شوخی که بگذریم باید عرض کنم پس از فاش شدن دست داشتن جریان..... در اختلاس ها ، بانک آریا لغو امتیاز گردیده است.
نظرات بینندگان