arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

وابستگي شديد به تلفن همراه، اعتياد قرن جديد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وابستگي شديد افراد به تلفن‌هاي همراه، نوعي بيماري محسوب مي‌شود كه روز به روز در حال افزايش است و امروزه عادت به تلفن همراه به قدري زياد شده كه مي‌توان آن را اعتياد قرن؟؟ ناميد.
به گزارش ايتنا، برخي افراد حتي نمي‌توانند يك ساعت دوري از تلفن همراه را تحمل كنند و عده‌اي ديگر حتي در خواب نيز از پيامك فرستادن دست بر نمي‌دارند!
به نظر مي‌رسد با پيدايش گوشي‌هاي هوشمند و نيز افزوده شدن انواع قابليت‌هاي ريز و درشت به تلفن‌هاي همراه از جمله اتصال به اينترنت، قابليت چك كردن ايميل‌ها، ارسال پيام‌هاي چندرسانه‌اي، GPS و غيره، اين عارضه تشديد شده است.
بر همين اساس اداره پست انگليس واژه جديدي به نام Nomophobia (نوموفوبيا) ابداع كرده است كه به ترس از نداشتن تلفن همراه ترجمه مي‌شود.
در يك نظرسنجي كه توسط سازمان تحقيقاتي يوگو (YouGov) از 2163 شهروندان انگليسي انجام شد، نتايج جالبي به دست آمده است. از جمله اين كه 58 درصد مردان و 48 درصد زنان شركت‌كننده در نظرسنجي گفته‌اند: اگر گوشي تلفن همراه خود را گم كنند، اگر اعتبار يا شارژ باطري گوشي آنها تمام شود و يا اگر تلفن آنها آنتن ندهد، دچار اضطراب مي‌شوند.
در اين ميان نيمي از افراد اعلام كردند كه در طول شبانه روز تلفن همراه خود را خاموش نمي‌كنند.
يادآور مي‌شود فوبيا (phobia) كه به معناي هراس يا هراس‌زدگي است، به ترس شديد يا بيمارگونه‌اي اطلاق مي‌شود كه اختلال در زندگي روزمره فرد را به دنبال دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
0
چی کار کنیم؟ بریم شهر فرنگ نگاه کنیم
نظرات بینندگان