arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

چه می کند آقای وزیر! / وزير آموزش و پرورش مسئوليت حادثه اردوي راهيان نور را نپذيرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ندي پيش بر اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان شاهرودي اردوي راهيان نور در محور گرمسار به سمنان 14 نفر كشته و زخمي شدند.

علت حادثه خوب آلودگي راننده اتوبوس اعلام شد. با اين حال، اعتراضاتي به نحوه اردوبردن دانش آموزان پس از اين حادثه شنيده شد.

 اما مانند آتش سوزي خوابگاه چابهار حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش اعلام كرد كه آموزش و پرورش مسئول اين موضوع نيست. او در حاشيه نشست هيات دولت درمورد كشته و مجروح شدن دانش آموزان و معلمان در سفرهاي راهيان نور گفت: درمورد اين حوادث من مسئول نيستم، از مسئولان حمل و نقل دراين رابطه بپرسيد. پايگاه اطلاع رساني دولت از قول وزير چنين نقل كرده است: من در جريان حوادث هستم؛ مي‌دانم برخي از اين حوادث به دليل اشكال فني خودرو و اشتباه راننده رخ داده است.

 اظهارات وزيرآموزش وپرورش درحالي مطرح مي‌شود كه دانش آموزان دوم متوسطه به دليل گذراندن واحد عملي درس آمادگي دفاعي درقالب كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق عملياني جنوب اعزام مي‌شوند.

شايد همين كم توجهي‌ها باعث شد تا عبدالرضا ترابي نماينده مردم گرمسار اعلام كرد كه اجباري‌بودن اردوي راهيان نور بايد حذف شود و خانواده‌ها از فرستادن فرزندانشان خودداري كنند. او دراين باره به ايلنا گفت: 'وزارت آموزش وپرورش وقتي دانش‌آموزان دختر را به سفرهاي راهيان نور اعزام ‌مي‌كند بايد سرپرست آن‌ها را از آقايان تعيين كند تا توانايي برخورد با راننده در مواقعي كه خارج از مقررات و ضوابط عمل ‌مي‌كند را داشته باشند. وزير آموزش و پرورش بايد نسبت به وقوع حوادث در سفرهاي راهيان نور پاسخگو باشد. والدين دانش‌آموزان كشته شده نيز خواستار رسيدگي وزير آموزش و پرورش در قبال اين حادثه و اهمال كاري به وجود آمده هستند‌.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
4
چه انتظارها داری انتخاب ههه ههه ههه . مسئولیت پذیری ؟؟؟؟؟؟ آخ مردم از خنده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
1
1
مگر اردوي راهيان نور اجباري است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
3
سالهای پیش این کاروانها از طریق راه آهن جمهوری اسلامی اقدام به تردد دانش آموزان به منطقه عملیاتی جنوب می کردند که کار بسیار پسندیده ای بود ولی امسال نمی دانم چه کسی و بچه نیتی این قانون اعزام با اتوبوس را جایگزین کرده است که باید بشدت پیگیری شود در ضمن از انتخاب خواهش می کنم در مورد خبرهای مهم اینچنینی سابقه 4 مورد قبلی ظرف سه ماه گذشته را نیز در انتهای خبر درج کند تا حداقل مدیران مدارس با والدین بر سر امضای رضایت نامه اعزام به اردو دانش آموزان جر و بحث نکنند و به عواقب کار آگاه باشند.
نظرات بینندگان