arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

تلفن‌هاي همراه نسل آينده، زيرپوستي مي‌شوند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كارشناسان معتقدند نسل آينده تلفن‌هاي همراه، دستگاه‌هايي بسيار كوچك و قابل كاشت در زير پوست خواهند بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «ري هاماند» آينده پژوه آمريكايي معتقد است، جهش‌هاي بزرگي در حوزه فناوري طي سال هاي آينده روي خواهد داد و نسل آينده تلفن‌هاي همراه در اندازه يك آب نبات، دستگاه‌هاي مينياتوري هستند كه قابليت كاشت زير پوست افراد را دارند.

تبلت‌هاي امروزي نيز به اجزاي جداشدني و سبك وزني تبديل مي‌شوند و نسل‌هاي آينده در يك دنياي سراسر ديجيتال و مجازي زندگي خواهند كرد.

تلفن‌هاي همراه در سال‌هاي اخير به رايانه‌هايي پرقدرت تبديل شده‌اند و كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه تلفن‌هاي هوشمند كنوني نيزهوشمندتر شده و انسان را از ذخيره حجم بالايي از اطلاعات نجات خواهند داد.

اين دستياران نرم افزاري به نگهبانان اطلاعات انسان مبدل خواهند شد و با استفاده از هوش مصنوعي، تنظيمات شخصي اطلاعات افراد را برعهده مي‌گيرند.

تلفن همراه هوشمند Siri اپل يكي از نخستين گروه از تلفن‌هاي همراه نسل آينده است كه سيستم نرم‌افزاري آن با صدا كنترل مي‌شود.

«لارس هارد»، مديرعامل شركت هوش مصنوعي Expertmaker‌ معتقد است كه «هوش مصنوعي» يكي از اجزاي اصلي و محوري در طراحي دستگاه‌هاي نسل آينده خواهند بود.

«هارد» همچنين پيش‌بيني مي‌كند كه سخت‌افزارهاي تشخيصي پزشكي در سال‌هاي آينده با پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه اي روبرو مي‌شوند كه تشخيص بموقع بيماري‌ها را تسهيل كرده و از بروز بيماري‌هاي خطرناك در افراد پيشگيري مي‌كنند.
نظرات بینندگان