arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

ويکيليکس افشاي اسناد محرمانه شرکت اطلاعات استراتفور را آغاز کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه اینترنتی ویکیلیکس دوشنبه اعلام کرد انتشار بیش از پنج میلیون پیام الکترونیکی شرکت خصوصی اطلاعات و تحلیل راهبردی استراتفور آمریکا را آغاز کرده است.

به گزارش انتخاب، ویکیلیکس در بیانیه ای اعلام کرد این پیام های الکترونیکی که مربوط به ژوییه دو هزار و چهار تا دسامبر دو هزار و یازده هستند، استفاده استراتفور را از شبکه های اطلاع رسانی، ساختارهای پرداخت رشوه، تکنیک های پولشویی و روش های روانی افشا خواهد کرد. پایگاه اینترنتی افشاگر ویکیلیکس افزود: «این اسناد نشان می دهد یک شرکت خصوصی اطلاعاتی چگونه عمل می کند و چگونه افراد را برای مشتریان خصوصی‌ و دولتی‌اش هدف می گیرد».

ویکیلیکس اعلام می کند شواهد و مدارکی از وجود ارتباط محرمانه بین شرکت استراتفور و شرکت هایی مانند بهوپالز داو کمیکال هند Bhopal apostrophe s Dow Chemical Co و لاکهید مارتین آمریکا همچنین آژانس های دولتی از جمله وزارت امور خارجه، وزارت امنیت داخلی، یگان تفنگداران دریایی و آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در اختیار دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، جولیان آسانژ پایه گذار ویکیلیکس در حال حاضر در انگلیس به سر می برد و تلاش می کند از استردادش به سوئد جلوگیری کند.

آسانژ در سوئد در ارتباط با دو پرونده ربایندگی و تجاوز تحت تعقیب است. ویکیلیکس بیم دارد اگر جولیان آسانژ به سوئد مسترد شود، استهکلم او را به سرعت به آمریکا بفرستد. پس از آن که ویکیلیکس صدها هزار سند دیپلماتیک آمریکا را فاش کرد، واشنگتن بی صبرانه منتظر است تا مؤسس این پایگاه اینترنتی را دستگیر کند.
نظرات بینندگان