arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

رئیس مجلس: : گرانی موجود نتیجه اجرای غیر صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نامه نگاری‌ها و ارتباط‌هایی که آمریکا سعی در انجام آن دارد تنها برای سنجیدن برخی مزاج‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: نامه‌نگاری‌های آمریکا برای سنجیدن برخی مزاج‌های داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی یکشنبه شب در حسینیه سیدان قم در جمع گروهی از طلاب استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل با اشاره به نقاط قوت و ضعف مجلس هشتم اظهار کرد: نخستین ویژگی این دوره، تبعیت بالای نمایندگان مجلس از مقام ولایت است که شاخص‌ترین آن در زمان انتخابات ریاست جمهوری رخ داد.

وی مدیریت صحیح مسائل کشور را دومین ویژگی مجلس هشتم برشمرد و افزود: نمایندگان این دوره با عقلانیت و متانت خاصی با مشکلات روبه‌رو شده‌اند و با رصد دقیق مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، به این گفته رهبری که مجلس ریل گذار توسعه کشور باید باشد، عمل می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس توفیقات زیادی در اداره امور داشته است و این امر نتیجه وجود افراد متخصص و مجرب در کمیسیون‌هاست، اما برخی کمیسیون‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه قوانین مصوب مجلس هشتم بسیار راهگشا بوده ‌است، گفت: برخی از این موارد به درستی اجرا نشدند که نمونه آن قانون هدفمندی یارانه‌هاست و این در حالی است که نمایندگان خواستار اجرای آن با شیب ملایمی بودند.

لاریجانی ادامه داد: جهش قیمت‌ها و گرانی موجود نتیجه اجرای غیر صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده است در حالیکه نباید این امر اتفاق می‌افتاد، اما نمایندگان مجلس وظیفه خود را انجام داده و به فکر معیشت مردم بوده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش زیادی به منظور سرد و بی‌روح شدن این انتخابات انجام می‌دهند زیرا انقلاب شکوهمند ایران الگویی برای بیداری اسلامی منطقه بوده و هدف دشمنان، تخریب وجهه بین المللی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه افزایش حضور مردم در انتخابات، کیفیت انتخاب آنها را نیز بالا می‌برد گفت: یکی از اولویت‌های این دوره، تقویت تربیتی دینی در کشور است زیرا دشمنان نیز تخریب خصوصیات مذهبی و دینی جامعه را هدف گذاری کرده و در این میان، زمینه دیگر فعالیت‌های خود را آماده می‌کنند.

لاریجانی با تاکید بر تقویت بنیان‌های دینی در جامعه تصریح کرد: مجلس هشتم گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است که در این میان می‌توان به بودجه‌های در نظر گرفته شده به منظور گسترش مدارس علمیه در سراسر کشور اشاره کرد زیرا توسعه این اماکن، رونق مسائل دینی را در پی دارد اما در عین حال باید این نکته را نیز مدنظر داشت که استقلال حوزه‌های علمیه نباید به خطر بیافتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس هشتم در مصوبه‌ای، نیم درصد بودجه فرهنگی کشور را به فعالیت‌های قرآنی اختصاص داد اما این قانون نیز به درستی اجرا نشد.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های گسترده مجلس هشتم، کار تخصصی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است و در این راستا، توجه به تولید داخلی گام نخست به شمار می‌رود ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز این مسئله را مورد تاکید قرار داده‌اند که تولید داخلی باید افزایش یابد تا از واردات بی رویه جلوگیری شود.

لاریجانی با بیان اینکه نقدینگی سرگردان در جامعه در صورت  هدایت نشدن صحیح موجب گسترش واسطه گری می‌شود گفت: نتیجه این امر، توسعه نیافتن صنعت و کشاورزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله سیاست داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: نخستین سیاست جمهوری اسلامی، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان است زیرا مشکل اصلی آنها دستیابی ایران به انرژی هسته ای نیست بلکه نگران برهم خوردن نقشه‌هایشان در منطقه از جمله عراق و فلسطین هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از اشغال عراق، حاکمی از طرف خود برای این کشور تعیین کرد اما آنها از قدرت تشیع و نفوذ مرجعیت شیعه در میان مردم غافل بودند و زمانی متوجه این امر شدند که «برمر» نتوانست با آیت الله سیستانی دیدار کند.

لاریجانی با غیرقابل تحمل دانستن وضعیت موجود در کشورهای اسلامی برای آمریکا گفت: دیکتاتورهای منطقه مانند حسنی مبارک، سال‌های زیادی همپیمان آمریکا بودند اما اکنون این مهره‌ها به زیر کشیده شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامه نگاری‌ها و ارتباط‌هایی که آمریکا سعی در انجام آن دارد تنها برای سنجیدن برخی مزاج‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد اما همه باید این مسئله را در نظر داشته باشند که ادامه سیاست‌های آرمان خواهانه با هدایت مقام معظم رهبری ضروری است.

وی با اشاره به لزوم محوریت ولی فقیه در همه تصمیم‌های کشور افزود: لازم است که در شرایط کنونی استراتژی وحدت درونی و مقاومت بیرونی توسط همه افراد و گروه‌ها رعایت شده و وحدت مورد نظر رهبری ملاک عمل قرار گیرد.

لاریجانی فرهنگ، سیاست و اقتصاد را در قالب مجموعه‌ای واحد قابل بررسی دانست و تصریح کرد: توجه صرف به یکی از مقولات موجب ناپایداری خواهد شد بنابراین مدیریت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
3
شماد رمقابل این اجرای غیر صحیح چه کردید؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
2
وقت وقت انتخابات است.
حالا باید گفت تا بعد ....
شاهين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
2
جناب لاريجاني پس چرا مجلس اقدامي براي اجراي صحيح قانون هدفمند نكرد؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان