arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

تقابل جنگنده‌های‌ترکیه و بمب‌افکن‌های روسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری از ممانعت جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش ترکیه از پرواز جت‌های روسی بر روی دریای سیاه و بروز لحظاتی پرتنش بین هواپیماهای جنگی دو کشور خبر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس ، رسانه های خبری بلغارستان با اعلام این مطلب نوشتند که به دنبال پرواز هواپیماهای تی یو 22 ارتش روسیه بر فراز دریای سیاه در روز چهارشنبه گذشته، نیروی هوایی ترکیه و بلغارستان به حالت آماده باش در آمدند.

آژانس خبرگزاری نووینیته بلغارستان در ادامه این خبر تصریح کرد که به دنبال نزدیک شدن پنج فروند هواپیمای بمب افکن تی یو 22 به چهل کیلومتری حریم هوایی ترکیه و بلغارستان، جنگنده های اف 16 نیروی هوایی ترکیه به پرواز درآمده و هواپیماهای روسی را تحت نظر گرفتند.

از سوی دیگر وزارت دفاع بلغارستان با تایید این مطلب اعلام کرد که هواپیماهای بمب افکن روسی به سوی کشوری در قاره افریقا عزیمت کرده و وارد حریم هوایی بلغارستان نشدند.

با اعلام این خبر و آغاز بحث بر سر اینکه چرا به جای نیروی هوایی بلغارستان، نیروی هوایی ترکیه اقدام به تحت نظر گرفتن هواپیماهای بمب افکن روسی گرفته، روزنامه ملیت ترکیه نوشت که بر اساس طرح عملیاتی تهیه شده از سوی فرماندهی منطقه جنوب ناتو، وزارت دفاع بلغارستان بر این مسئله که هواپیماهای کدام کشور عضو باید به حرکت درآید واقف است.

از سوی دیگر کارشناسان در گفتگو با آژانس خبرگزاری نووینیته مدعی شدند که هواپیماهای بمب افکن روسی در حال انجام رزمایشی در راستای کمک به سوریه در صورت مورد حمله واقع شدن این کشور بوده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
8
روسیه باج می خواهد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
10
5
پوتين غلط كرد
نظرات بینندگان