arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

12 تا 15 درصد زوج هاي ايراني نابارورند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : واحد مرکزی خبر نوشت:
رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری گفت: حدود 12 تا 15 درصد زوج های ایرانی نابارورند.

دکتر پارسانژاد در نشست خبری هجدهمین کنگره سراسری این انجمن که سی ام فروردین سال آینده در تبریز برگزار می شود، افزود: تاکنون 600 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و قرار است در مدت سه روز برگزاری این همایش 30 مقاله به صورت شفاهی ارائه شود و حدود 12 نشست تخصصی و 12 کارگاه آموزشی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد زوج های نابارور با روش های معمولی بارور می شوند، گفت: در آزمایشگاه با لقاح اسپرم و تخمک حدود 90 درصد با موفقیت منجر به تشکیل جنین می شود اما با انتقال جنین به رحم حامل فقط 30 درصد به بچه دارشدن منتهی می شود ضمن اینکه بیش از 5 درصد زوج های نابارور نیاز به رحم جایگزین دارند.

دکتر پارسانژاد همچنین به روش سلول درمانی و سلول های بنیادی در درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: حدود 30 تا 35 درصد از سایت های رسمی ناباروری در دنیا روی روش تولید اسپرم از سلول های بنیادی پوست کار می کنند.

وی همچنین درباره پوشش خدمات بیمه ای ناباروری گفت: پوشش خدمات بیمه ای منوط به استانداردکردن خدمات درمانی است چرا که هزینه درمان ناباروری کمرشکن است و هزینه متوسط دارو به صورت ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان می شود.

رئیس انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری افزود: حدود 7 آیتم در زن و مرد باید وجود داشته باشد تا بارداری رخ دهد و خلل در هر یک از آیتم های مورد نیاز بارداری از جمله اسپرم، رحم، غدد درون ریز، لوله رحم و تخمدان می تواند منجر به ناباروری شود. ---
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
2
کاش غیر از اونایی که صلاحیت دارن همه نابارور بشن! مردیم از بس شنیدیم از کودک آزاری. از کتک زدن بچه های معصوم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
3
معلوم نیست در هوا و آب این مملکت چه چیزهایی ریخته شده که مردم به قول خودشان یک سوم بیماریهای روانی دارند , سونامی سرطان در کشور به راه افتاده و این هم از ناباروری .
خدا خودش به ما رحم کنه.
نظرات بینندگان