arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

جوانفکر: شورای نظارت بر قانون اساسی به کار خود ادامه می دهد؛ به شورای نگهبان ارتباطی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پانا: مشاور مطبوعاتی رییس جمهور گفت: شورای نظارت بر قانون اساسی علی رغم مخالفت سخنگوی شورای نگهبان به فعالیت خود ادامه می‌دهد زیرا این موضوع در حیطه اختیارات شورای نگهبان نیست.


علی اکبر جوانفکر مدیرعامل موسسه ایران در نشست خبری خود درباره اینکه آیا شورای نظارت بر قانون اساسی علی رغم مخالفت سخنگوی شورای نگهبان به فعالیت های خود ادامه خواهد داد یا نه، تأکید کرد: وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی مشخص شده که نظارت بر قوانین مصوب مجلس است که با شرع و قانون اساسی مغایرت نداشته باشد. اما موضوع شورای نظارت بر قانون اساسی به هیچ وجه در حیطه اختیارات شورای نگهبان نیست که درباره آن نظر بدهد البته نظر سخنگوی شورای نگهبان محترم است.


جوانفکر در واکنش به تشکیل جبهه منتقدان دولت تحت عنوان «لیست صدای ملت» در رقابت های انتخاباتی، گفت: بعضی ها اصلا به اسم منتقدین دولت وارد انتخابات شده اند، اصلا به این مفهوم وارد شدن غلط است و این چه چیزی است که گفته شود ما منتقد دولت هستیم یعنی همیشه فقط از دولت انتقاد می کنیم.


وی افزود: همه ارکان نظام باید با هم کار کنند تا به اهداف خود برسند اما می بینیم شرایطی پیش آمده که برخی افراد در مجلس با گردن های افراشته خود را منتقد دولت معرفی می کنند. به راستی می خواهید چه کنید؟ این غلط است که اصل را بر این نکته بگذارید که نشانه آزادی و استقلال مخالفت با دولت است.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور یادآور شد: کسی که باید خودش موانع را بردارد تبدیل به مانع شده و باید پرسید چه کسانی سال جهاد اقتصادی را به سال منازعه تبدیل کرده اند و در این میان چه چیزی نصیب مردم شد آنها فرصت های کار را نابود کردند

نظرات بینندگان