arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

حرم مطهر پدر حضرت عبدالعظیم الحسنی کجاست؟ + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شفاف نوشت: یکی از افتخارات مردم سراسر ایران حضور و اعتماد فرزندان ائمه اطهار و علمای بزرگ اسلام به شیعیان ایرانی در طول تاریخ بوده که امروزه وجود زیارتگاه های مذهبی از نسل امامان شیعه در شهرها و روستاهای کشور بر آن صحه می گذارد.

یکی از بزرگترین اماکن زیارتی کشور که در پایتخت و جنوب شهر تهران قرار گرفته، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از علمای بزرگ شیعیان است و از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. ایشان از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین علیهم السّلام و از چهره‌های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت علیهم السّلام و پیروان آنان بود.  دیدار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در سامرا با حضرت امام هادی علیه السّلام  به متوکل، خلیفه آن زمان گزارش داده شد و دستور تعقیب و دستگیری وی صادر گشت، او نیز برای مصون ماندن از خطر، خود را از چشم مأموران پنهان می‌كرد و در شهرهای مختلف به صورت ناشناس رفت و آمد می‌كرد و شهر به شهر می‌گشت تا به صورت یك مسافر ناشناس، وارد ری شد و در محلّه ساربانان در كوی سكّه الموالی به منزل یكی از شیعیان رفت.

از غربت پدر تا شکوه پسر
هر چه مرقد حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهر تهران به یکی از بزرگترین زیارتگاه ها تبدیل و به قبله پایتخت معروف شده، حرم مطهر پدر ایشان در شهر زیارتی رزوه از توابع شهرستان چادگان استان اصفهان در غربت قرار گرفته و به جز اهالی این شهر، اغلب مردم روستاها و شهرهای اطراف از وجود چنین گوهر گران بهایی در منطقه خود بی خبر هستند.

اهالی شهر رزوه معتقدند این زیارتگاه یکی از مهمترین اماکن مذهبی فریدن بزرگ است و اعتقاد زیادی به این مرقد شریف دارند.

یکی از همشهریان این دیار درخصوص کرامات حضرت عبدالله بین زید می گوید: روزی همسر علیل خود را از روستا روی دوش گرفته و برای زیارت به مرقد حضرت عبدالله آوردم. بالاخره ما از کرامات ایشان خیلی شنیده بودیم و خود من نیز به شخصه چندین بار برای زیارت به این مکان آمده ام. اما آن روز با تمام زیارت های دیگرم تفاوت داشت. همسر خود را برای دقایقی کنار ضریح مطهر تنها گذاشتم و خودم در گوشه ای نشستم. لحظاتی بعد بود که صحنه ای عجیب تمام تنم را لرزاند و همسرم را مقابل خود ایستاده دیدم.

خادم زیارتگاه حضرت عبدالله بن زید نیز از حضور 20 ساله اش در شهر رزوه خبر داد و گفت: حضرت عبدالله بن زید 9 فرزند دارد که به ترتیب عبدالعظیم، احمد، قاسم، حسن، محمد، ابراهیم، علی اکبر، علی اصغر، زید نام دارند. امام زاده عبدالله دارای مناقب و جلالت و فضائل فوق العاده می باشد. مادر ایشان نیز حیفا و مادر حیفا، فاطمه نام داشت.

وی در ادامه از کرامات حضرت عبدالله این چنین گفت: این مکان مقدس کرامات بسیاری داشته و زن و بچه ها، کودکان و مردان بسیاری از این زیارتگاه حاجت گرفته اند. عروسی به این مکان آمده بود که بچه دار نمی شد. خودش را با روسری به ضریح مطهر دخیل بست و چند ساعتی نگذشته بود که حاضران دیدند گره بسته شده باز شده و مدتی بعد این تازه عروس بچه دار شد. بعد از اینکه این کرامت به این زن روستایی تقدیم شد، تمام النگوها و یک قالی دست بافت خود را به امامزاده اهدا کرد.

در سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) میهمان مردم خونگرم شهر پنج هزار نفره رزوه از توابع شهرستان چادگان در يکصد کيلومتري غرب اصفهان بودیم و برای اولین بار با مرقد پدر شریف ایشان آشنا شدیم.


خادم حرم حضرت عبدالله بن زید(ع)
















نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
5
16
سلام
ممنون ازاین اطلاع رسانی بسیار بجا ولازم
خداوند مارا قدردان این مزارهای باصفای خاندان اهل البیت(علیهم السلام) قراردهد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
0
صلوات الله علیه. اطلاع رسانی بیشتر کنید تا مردم از مرقد نورانی وی مطلع و زیارتگا آن رونق یابد.خدا توفیق زیارتش را به ما عطا کند . آمین
نظرات بینندگان