arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

موج دستگیری ایرانیان در تایلند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس تایلند اعلام کرده که ایرانیان بیشتری را درباره انفجارهای 14 فوریه این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش «تابناک»، پلیس تایلند در تازه‌ترین موج دستگیری ایرانیان تایلند در روز‌ها گذشه سه ایرانی دیگر را راهی زندان کرده است تا از آنان بازجویی‌های بیشتر کند.

سخنگوی پلیس ملی تایلند گفته است: دو مرد و یک زن ایرانی دیگر در هجوم به خانه‌ای که پیش از این در اجاره یک زن ایرانی ـ که مظنون در دخالت در حادثه تروریستی 14 فوریه است ـ دستگیر شده‌اند.

بنا بر این گزارش، مقامات تایلندی از زنی به نام لیلا روحانی نام می‌برند که خانه‌ای که انفجار در آن رخ داده است، در اجاره وی بوده است.

این گزارش می‌افزاید، جرم این سه ایرانی این بوده است که پیش از این، با مظنون‌هایی احتمالی، تماس تلفنی داشته و روز حادثه هم در جلوی سفارت رژیم اسرائیل در بانکوک رفت‌وآمد داشته‌اند. با وجود این، هیچ مدرکی دال بر دخالت آنان در انفجار تایلند وجود ندارد و مشخص نیست، پلیس تایلند با چه مدرکی آنان را راهی زندان کرده است.

به هر حال، نهادهایی که مسئول حمایت از شهروندان ایرانی در خارج کشور هستند، لازم است در این زمینه، پیگیر سرنوشت شهروندان ایرانی باشند، چرا که تجربه نشان داده است که در موارد پیشین، طرح اتهام علیه اتباع ایرانی با ضایع شدن حقوق مسلم آنان همراه بوده و آنان بدون پشتوانه حمایتی و حقوقی، بسیاری از حقوق خود را از دست داده‌اند.
نظرات بینندگان